کد خبر : 289765
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
-

نهایی شدن ترکیب ورزشکاران تا خردادماه ۱۳ رشته شانس قطعی مدال‌آوری در ۲۰۲۲ هستند

نهایی شدن ترکیب ورزشکاران تا خردادماه ۱۳ رشته شانس قطعی مدال‌آوری در ۲۰۲۲ هستند

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی می‌گوید از میان ۲۸ رشته کاندیدای اعزام به این بازی‌ها، ۱۳ رشته شانس قطعی مدال‌آوری هستند.

به گزارش عصرقائم، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی‌هانگزو چین روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۹ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۱) در ۴۰ رشته ورزشی برگزار می‌شود. تخمین زده شده که ۴۸۲ مدال طلا در طول برگزاری این بازی‌ها توزیع خواهد شد. دوومیدانی با توزیع ۴۸ طلا، صاحب بیشترین طلا خواهد بود و پس از آن شنا با ۴۱ طلا و تیراندازی با کمان با ۳۳ طلا در رده‌های بعدی هستند.

همچون بسیاری از رویدادهای بزرگ ورزشی، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ نیز از چند روز قبل، یعنی ۶ سپتامبر با برگزاری مسابقات فوتبال مردان استارت خواهد خورد و مراسم اختتامیه ۲۵ سپتامبر برگزار می‌شود.این برنامه اولیه است و نسخه نهایی پیش از شروع بازی‌ها در اختیار کشورهای شرکت‌کننده قرار خواهد گرفت.
انتظار می‌رود میزبان این دوره، در اواخر سال جاری میلادی برخی رویدادهای آزمایشی در رشته‌هایی همچون دوومیدانی، بسکتبال، قایقرانی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی، راگبی، تنیس روی میز، جودو و تکواندو را برگزار کند.‌هانگژو پس از پکن در سال ۱۹۹۰ و گوانگژو در سال ۲۰۱۰، سومین شهر چین است که میزبان بازی‌های آسیایی می‌شود.

ترکیب کاروان تا خردادماه نهایی می‌شود
در فاصله ۹ ماه تا آغاز این رقابتها پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی می‌گوید از میان ۲۸ رشته کاندیدای اعزام به این بازی‌ها،
۱۳ رشته شانس قطعی مدال‌آوری هستند. فخری دیروز در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر با یادآوری اینکه بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲‌هانگژو در ۴۰ رشته برگزار می‌شود و کمیته ملی المپیک هم فعلا ۲۸ رشته را کاندیدای اعزام به این بازی‌ها کرده است در مورد روند بررسی و ارزیابی شرایط رشته‌ها توضیح داد.
وی گفت: کتابچه فنی بازی‌ها توسط کمیته برگزاری در اختیارمان گذاشته شده است. مشخص است که رقابت‌های هر رشته در چه اوزان و ماده‌هایی برگزار می‌شود. در نشست‌هایی که با رؤسای فدراسیون‌ها و مربیان تیم‌ها و ورزشکاران داریم، بر اساس وضعیت رشته‌ها و ورزشکاران شان را در این اوزان و ماده‌ها ارزیابی می‌کنیم.
سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی با بیان اینکه ملاک اعزام کاروان به بازی‌های آسیایی کیفی گرایی است، خاطرنشان کرد: در واقع ملاک ارزیابی‌ها بر اساس مدال آوری تیم‌ها و رشته‌هاست. از میان رشته‌هایی که کاندیدای اعزام به چین هستند ۱۳- ۱۲ رشته شانس قطعی مدال آوری هستند مانند والیبال، بسکتبال، کشتی، کاراته، تکواندو و…؛ در مورد این رشته‌ها هیچ بحثی نیست و اعزام شان هم قطعی است.

فخری تاکید کرد: بحث اصلی در نشست‌های بررسی وضعیت رشته‌ها مربوط به رشته‌هایی است که مدال آوری شان قطعی نیست. باید مشخص شود که در نهایت ورزشکاران این رشته‌ها چه شرایطی برای اعزام خواهند داشت و چقدر می‌توانند به تحقق اهداف کاروان اعزامی برای صعود در جدول رده‌بندی کمک
کنند.

«با این اوصاف احتمال اینکه تعداد رشته‌های اعزامی به‌هانگژو کاهش پیدا کند، وجود دارد؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: به هر حال نتایج جلسات در تعیین تعداد نهایی رشته‌ها و ترکیب ورزشکاران شان تعیین‌کننده است. ورزشکارانی که شرایط اعزام را داشته باشند قطعا در ترکیب کاروان قرار
می‌گیرند.

وی در مورد زمان مقرر برای نهایی شدن ترکیب کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: تا خردادماه فرصت داریم تا به ارزیابی رشته‌ها و اوزان و ماده‌های مختلف ادامه دهیم، آن زمان (خردادماه) باید ترکیب کاروان را از حیث تعداد رشته‌ها و ورزشکاران نهایی به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کنیم.
سرپرست کاروان ورزش ایران همچنین در مورد پروتکل‌های بهداشتی برای این دوره بازی‌های آسیایی گفت: مقرر شده دی ماه مسئولان برگزارکننده بازی‌ها در این زمینه مقررات و ضوابط خود را در قالب کتابچه به تمام کشورهای شرکت‌کننده ارائه دهند.

عملکرد ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸
در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی (۲۰۱۸) به میزبانی جاکارتا ایران با کسب ۲۰ طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز به کار خود پایان داد. در این دوره از بازی‌های کشتی با کسب ۵ مدال طلا بهترین عملکرد را داشت. در همین بازی‌های کشتی و کاراته هر کدام با ۸ مدال بیشترین مدال را کسب کردند.
ناکام‌ترین رشته‌های ورزشی ایران در جاکارتا دوچرخه‌سواری و بوکس که حتی نتوانستند یک مدال کسب کنند. عملکرد تیراندازی نیز ضعیف بود زیرا با وجود ۱۹ ورزشکار تنها یک مدال برنز کسب کرد.
تنیس روی میز با کسب برنز بعد از ۵۲ سال، دوی ۳هزار متر با مانع با کسب طلا بعد از ۲۰سال و واترپلو با کسب برنز بعد از ۴۴ سال؛ شگفتی ساز ترین‌ رشته‌های ورزشی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بودند.
سال ۲۰۱۸ در بازی‌های آسیایی جاکارتا در رشته وزنه برداری سهراب مرادی رکورد بازی‌ها و جهان را در یک ضرب و مجموع با مهار وزنه ۱۸۹ کیلوگرم را شکست. رکورد جهان بعد از ۱۹ سال شکسته شد. در دوومیدانی حسین کیهانی در دوی ۳هزار متر با مانع رکورد بازی‌ها را ارتقاء داد. در همین رشته احسان حدادی با کسب چهارمین طلا به تنها ورزشکار تاریخ ورزش ایران تبدیل شد که در چهار دوره متوالی بازی‌های آسیایی مدال طلا گرفته است.

نهایی شدن ترکیب ورزشکاران تا خردادماه ۱۳ رشته شانس قطعی مدال‌آوری در 2022 هستند 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =