کد خبر : 289630
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
-

اعتصاب کارکنان دانشگاه‌های انگلیس در اعتراض به حقوق

اعتصاب کارکنان دانشگاه‌های انگلیس در اعتراض به حقوق

کارکنان ۵۸ دانشگاه انگلیس از جمله دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج، منچستر و ادینبورو در اعتراض به حقوق، شرایط کار و حقوق بازنشستگی خود دست به برگزاری اعتصاب ۳ روزه زدند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از بی‌بی‌سی، پس از گذشت ۱۸ ماه از ارائه آموزش مجازی در انگلیس به دلیل شیوع کووید-۱۹،  دانشجویان دانشگاه‌های این کشور با مشکلاتی مواجه هستند.

در این میان کارکنان دانشگاه‌های این کشور نیز دست به اعتصاب زده‌اند و علت اعتصاب خود را اعتراض به حقوق، شرایط کار و حقوق بازنشستگی اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که روسای دانشگاه‌های انگلیس از نتایج این اعتصابات ابراز نا امیدی کرده و گفته‌اند که اکثر کارکنان از آنها حمایت نمی‌کنند.

یکی از دلایل اعتراض، حقوق بازنشستگی است. جدالی که تقریبا یک دهه ادامه داشت تا اینکه اتحادیه کالج و دانشگاه‌های انگلیس وارد عمل شد و حقوق بازنشستگی کارکنان را طرحی معیوب دانست.

علت دیگر اعتراض حقوق کارکنان است و در این راستا اتحادیه کالج و دانشگاه‌های انگلیس خواستار افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ پوندی دستمزد اعضا خود شده تا به بی‌عدالتی پایان داده شود.

“ویکی بلیک” رئیس این اتحادیه در سخنرانی خود در جمع معترضان گفت: کارکنان دانشگاه‌ها خسته شده‌اند. دانشجویان سالیانه ۹ هزار و ۲۵۰ پوند شهریه می‌پردازند و دو سال است به دلیل شیوع کووید-۱۹ با مشکل مواجه شده‌اند.

اعتصاب کارکنان دانشگاه‌های انگلیس در اعتراض به حقوق
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 12 =