کد خبر : 289203
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

چگونگی یافتن جراح زانوی مناسب

چگونگی یافتن جراح زانوی مناسب

چنانچه در حال گزینش یک جراح زانو متبحر هستید و در بین طیف گسترده پزشکان سردرگم شده اید بهتر است از سایتی استفاده کنید که کاملاً بی‌طرفانه و طبق نظرسنجی‌های کشوری بتواند شما را در این مسیر یاری کند، بدین منظور می‌توانید از سایت پی جو در هر شهری که هستید بهره ببرید.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام پی جو، هنگامی که پزشکان دوره هفت ساله خود را به عنوان پزشک عمومی می‌گذرانند سپس می‌توانند با قبولی در آزمون دستیاری در حیطه تخصصی مثل ارتوپد وارد شوند و در نهایت با انتخاب فیلد تخصصی خود مثل زانو می‌توانند به عنوان یک جراح زانو فعالیت داشته باشند. در این حین ملزوم است تا پزشکان با طی کردن دوره‌های تخصصی مثل فلوشیپ‌ها در نزده بهترین جراحان آموزش ببیند و سپس شروع به فعالیت و جراحی در این حوزه نمایند.

از آنجایی که زانو یک مفصل بسیار کاربردی و در حال حرکت می‌باشد، اغلب افراد در سنین بالا دچار آرتروز و یا درگیری‌های مربوط به این مفصل می‌شوند و گاهی هم برخی از ورزشکاران به علت انجام ورزش‌های سنگین دچار چنین مشکلاتی می‌شوند.

چنانچه با چنین مواردی درگیر هستید لازم است تا سریعا به پزشک مورد نظر مراجعه کنید چرا که با سهل انگاری خطرات و آسیب های آن را چند برابر خواهید کرد.

اصلی‌ترین زمینه فعالیت یک جراح زانو چیست ؟

در واقع می‌خواهیم بدانیم که جراح ارتوپدی که در فیلد زانو فعالیت دارد، در چه مواردی می‌تواند به بیماران خود کمک کند :

به منظور جراحی و تعویض مفصل مورد نظر

انجام اصلاحات انحرافی و یا درگیری با سندروم تونل کارپال

رفع دردهای مربوط به ستون فقرات و مفاصل درگیر

کمک به کاهش دردهای مربوط به آرتروز و التهاب های مفصل ران

انجام کلیه امور جوانسازی مفصل زانو با تزریق و بدون انجام جراحی

بهبود دردهای زانو و کمر

انجام تزریقات درون مفصلی توسط اسید هیالورونیک در صورت نیاز

چگونگی یافتن جراح زانوی مناسب
جراحی زانو

انواع جراحی‌های قابل انجام توسط جراح زانو:

تعویض نمودن کامل مفصل

افرادی که با آرتریت شدید زانو درگیر هستند اغلب از روش‌های درمانی دارویی و غیرجراحی خسته شده‌اند و گاهی هم طبق صلاحدید پزشک، مفصل باید کاملاً تعویض گردد. جراحی صورت گرفته ممکن است شامل حذف بافت غیرقابل ترمیم و یا بخشی از استخوان شود که عموما از پروتز به جای آن استفاده می‌گردد و این پروتزها از دو بخش فلز و پلاستیک مخصوص تشکیل شده‌اند. لیست پزشکان متخصص تعویض مفصل زانو در شیراز و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

تعویض قسمتی از مفصل توسط جراح زانو

مفصل زانو از سه قسمت اصلی به نام‌های قسمت میانی، خارجی و کشککی جلوی زانو تشکیل شده است که چنانچه هر یک از این بخش‌ها آسیب دیده باشند و قابلیت درمان با دارو را نداشته باشند، پزشک دستور به تعویض ناحیه مورد نظر می‌دهد.

استئوتومی زانو

این عمل برای برخی از مراجعه‌کنندگانی که زیر ۶۰ سال سن داشته باشند و یا افرادی که دچار عدم همترازی مفصل هستند (به دلیل فشار بیشتری بر مفصل دیگر) تجویز می‌گردد.
جراح زانو، آرتروسکوپی زانو

این جراحی شامل طیف گسترده‌ای از بیمارانی می‌شود که با اختلالات این مفصل درگیر هستند که طی یک عمل جراحی کوچک پزشک دوربین را به داخل مفصل فرستاده و استخوان را از لحاظ آسیب و درگیری مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از آزمایشات انجام گرفته نظر خود را نسبت به نوع جراحی مورد نیاز و یا نوع درمان عنوان می‌کند. لیست پزشکان متخصص جراح زانو در شیراز و سایر شهرهای ایران در سایت پی جو درج شده است.

انتخاب جراح متخصص زانو در سایت پی جو

چنانچه در حال گزینش متخصص ارتوپدی ماهر می‌باشید که به عنوان جراح زانو شناخته شده باشد بهتر است از سایتی استفاده کنید که کاملاً بی‌طرفانه و طبق نظرسنجی‌های کشوری بتواند شما را در این مسیر یاری کند، بدین منظور می توانید از سایت پی جو در هر شهری که هستید بهره ببرید. در سایت پی جو لیست پزشکان متخصص ارتوپدی در شیراز ، تهران وسایر شهرهای ایران درج شده است.

چگونگی یافتن جراح زانوی مناسب
جراح ارتوپدی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + هجده =