کد خبر : 289160
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
-

تلاش یک کودک برای نجات «شاه‌روباه» ایرانی

تلاش یک کودک برای نجات «شاه‌روباه» ایرانی

کتاب «بزرگ‌گوش کوچک» داستانی است نوشته‌ محمدرضا مرزوقی که زندگی شاه‌روباه ایرانی به عنوان یکی از حیوانات در معرض انقراض را روایت می‌کند.

به گزارش عصرقائم، این کتاب با تصویرگری رضا مکتبی در کنار ۱۰ جلد دیگر در قالب مجموعه‌ «آهای، مواظب ما باشید!» در ۳۲ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵هزار تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: این کتاب جلد چهارم از یک مجموعه ۱۱‌جلدی است که داستانش در مورد روباه کوچکی است که در یزد و حیاط خانه‌ یک پسربچه زندگی می‌کند، روباه فقط میوه می‌خورد اما خانواده کودک به اشتباه فکر می‌کنند او مرغ‌ها و حیواناتشان را می‌خورد و قصد دارند او را بفروشند، پسر کوچک داستان ما که اشتباه دیگران را می‌داند سعی می‌کند به دیگران ثابت کند این حیوان کوچک کاری با دیگران ندارد.

با خواندن کتاب «بزرگ‌گوش کوچک»، کودک هم به طبیعت نزدیک می‌شود و هم اطلاعاتی در مورد این حیوان در حال انقراض به دست می‌آورد.

نویسنده‌ در بخشی از این کتاب، اطلاعاتی در مورد نوع زندگی و تغذیه این حیوان به مخاطب ارائه داده است و کتاب مخاطب بالای ۹ سال (نونهال) را با زندگی و ویژگی‌های این گونه‌ در معرض انقراض آشنا می‌کند.

کتاب‌های این مجموعه با جلدی ضخیم و کاغذی باکیفیت تهیه و تولید شده و هم‌اکنون در تمام فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و همچنین سایت عرضه‌ محصولات فرهنگی این مجموعه به نشانی shop.kpf.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

در این طرح، زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری چاپ شده است.

تلاش یک کودک برای نجات «شاه‌روباه» ایرانی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − شش =