کد خبر : 289152
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
-

ارتش آمریکا به دنبال جذب نیرو از ساکنان روستایی که از آنجا به پایگاه‌شان در حسکه حمله راکتی شد

ارتش آمریکا به دنبال جذب نیرو از ساکنان روستایی که از آنجا به پایگاه‌شان در حسکه حمله راکتی شد

افسران ارتش آمریکا تلاش می‌کنند ساکنان روستایی سوری را که اخیرا از زمین‌های کشاورزی آن برای حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی آمریکا استفاده شد، جذب کنند.

به گزارش عصرقائم، ساکنان روستا به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند، افسران و سربازان ارتش آمریکا با خوروهای زرهی امروز شنبه در روستای تل دویم در هفت کیلومتری جنوب شهرک الیعربیه در شرقی‌ترین نقطه استان حسکه در شرق سوریه اقدام به پرسه زنی کردند.

منابع محلی روستا گفتند، مترجمی عراقی نیز به همراه نیروهای آمریکایی بود، این نیروها تلاش کردند با افرادی از ساکنان روستا از اعضای عشیره الفلیته الزبیدیه صحبت کنند. آمریکایی‌ها به آنها پیشنهاد می‌کردند به عنوان مزدور برایشان کار کنند و به گروه‌های مسلحی بپیوندند که وظیفه‌شان حمایت از روستا در مقابل حقوق ماهیانه وسوسه‌کننده است.

اما منابع تاکید کردند: جوانانی که با افسران آمریکایی به واسطه مترجم عراقی صحبت کردند اهمیتی به پیشنهاد سخاوتمندانه آمریکایی نکردند و به هیچ‌یک از آن پیشنهادات پاسخی ندادند.

منابع اشاره کردند، مترجم عراقی تمایل افسران آمریکایی به اطلاع از نظر ساکنان درباره مسائل مختلف و گرایش‌های سیاسی و دینی روستای عربی تل دویم را منتقل می‌کرد.

این تلاش‌های آمریکایی پنج روز بعد از حمله موشکی به پایگاه اشغالگران در روستای خراب الجیر واقع در ۲۵ کیلومتری شمال دویم بود که چهار موشک به داخل پایگاه و اطراف آن برخورد کرد.

ساکنان روستا افزودند: گروهی از افراد مسلح ناشناس صبح سه‌شنبه با آتشبارهایی از زمین‌های کشاورزی اطراف روستای تل الدویم پایگاه غیرقانونی آمریکا در روستای خراب الجیر را هدف گرفتند.

به گفته ساکنان، افراد مسلح نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) روز جمعه سه آتشبار رها شده در زمین‌های کشاورزی را مصادره کردند.

پایگاه خراب الجیر نقطه ارتباطی حساس بین خاک سوریه و عراق است و افسران و سربازان آمریکایی در این منطقه به تجارت نفت سوریه از چاه‌های نفت تحت اشغال خود مشغول هستند. این پایگاه مسؤول عملیات خارج کردن بشکه‌های نفت خام و محموله‌های گندم سرقتی از خاک سوریه در کنار نقش لجستیکی برای داخل و خارج کردن کاروان‌های نظامی آمریکایی و نیروهای ائتلاف مدعی مقابله با داعش است.

منابع محلی درباره حمله راکتی اخیر گفتند، انفجارهایی قوی پایگاه آمریکایی در روستای خراب الجیر در پنج کیلومتری شهرک مرزی الیعربیه در مرزهای مشترک با عراق را لرزاند.

پایگاه خراب الجیر دومین پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در سوریه است که در سال ۲۰۱۵ بعد از مصادره زمین‌های کشاورزی احداث شد.

ارتش آمریکا به دنبال جذب نیرو از ساکنان روستایی که از آنجا به پایگاه‌شان در حسکه حمله راکتی شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 5 =