کد خبر : 288693
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
-

هیات پارلمانی ایران از حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات منطقه‌ای ونزوئلا بازدید کردند

هیات پارلمانی ایران از حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات منطقه‌ای ونزوئلا بازدید کردند

هیات پارلمانی ایران از حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های ونزوئلا بازدید کردند.

به گزارش عصرقائم، علی حدادی، قاسم ساعدی و عباس مقتدایی اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا که به منظور نظارت بر انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های ونزوئلا به این کشور سفر کرده اند، از حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌ها در شهر کاراکاس این کشور بازدید کردند.

هیات پارلمانی ایران از حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های ونزوئلا بازدید کردند

در جریان بازدید هیات پارلمانی کشورمان، وزیر دفاع ونزوئلا از حضور هیأت ایرانی به عنوان ناظر بین المللی انتخابات منطقه‌ای و شهرداری های ونزوئلا قدردانی کرد.

این هیأت پارلمانی که به سرپرستی عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و بنا بدعوت پارلمان ونزوئلا به کاراکاس سفر کردند، در بدو ورود مورد استقبال اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و مسئولان ونزوئلایی قرار گرفتند.

اعضای این هیات همچنین، با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیر امور خارجه و با رئیس کمیسیون شورای ملی انتخابات جمهوری بولیواری ونزوئلا دیدار و گفت وگو کردند.

اعضای هیات پارلمانی ایران در دیدار با الکسیس کورودور پرز رئیس کمیسیون شورای ملی انتخابات جمهوری بولیواری با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های ونزوئلا، روند اجرای این انتخابات را مثبت ارزیابی کردند و تاثیر آن بر ثبات و امنیت منطقه‌ای را حائز اهمیت بر شمردند.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران همچنین در این دیدار با اشاره به سطح همکاری‌های فیمابین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور ارتقا و گسترش همکاری‌های دو جانبه تاکید کردند.

این هیات نقش جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در حفظ و ارتقای ثبات مناطق خود را اثر گذار دانستند و فشارهای سیاسی از سوی کشورهای غربی از جمله آمریکا بر دو کشور را به دلیل کم رنگ کردن این اثربخشی ارزیابی کردند.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه بر لزوم تقویت همکاری‌های پارلمانی دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های این بخش به منظور تقویت مناسبات بین دو کشور تاکید کردند.

الکسیس کورودور پرز رییس کمیسیون شورای ملی انتخابات جمهوری بولیواری ونزوئلا نیز در این دیدار توضیحات کاملی از روند برگزاری انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های ونزوئلا ارائه کرد.

هیات پارلمانی ایران از حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات منطقه‌ای ونزوئلا بازدید کردند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − چهارده =