کد خبر : 288530
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
-

لزوم همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای جذب نخبگان خارجی

لزوم همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای جذب نخبگان خارجی

علی بختیاری، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی با مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و اکبری، مسئول امور بین‌الملل این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار، درباره همکاری میان نمایندگی و دانشگاه در حوزه ارتباطات و تعاملات علمی و دانشگاهی بحث و تبادل نظر شد.

بختیاری در سخنانی، همه گیری بیماری کرونا را از این حیث که منجر به رو آوردن به فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های آن شد، یک نعمت دانست که می‌بایست پس از رفع شدن این بیماری نیز از آن غفلت نشود.

رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی، رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور را سفیران فرهنگی بین‌الملل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند که باید دستگاه‌های داخلی از این ظرفیت به بهترین وجه استفاده کنند.

راه اندازی کرسی الهیات تطبیقی با دانشگاه‌های آلمان

رجوعی با بیان توضیحاتی درباره فعالیت‌های دانشگاه امام رضا(ع) در حوزه بین‌الملل، به ارتباطات گسترده این دانشگاه با دانشگاه‌های عراق و انعقاد تفاهمنامه با آن‌ها، جذب بیش از ۱۷۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، نیجریه و تانزانیا اشاره کرد.

وی به طرح بورسیه دانشجویان نخبه افغانستانی اشاره کرد و گفت: تا کنون ۶۰ دانشجوی نخبه از این کشور جذب شده‌اند. دانشگاه امام رضا(ع) برای افزایش جذب دانشجو از کشورهای بیشتر هدف گذاری سه ساله کرده تا تعداد این کشورها را به ده کشور برساند.

رسول اکبری، مسئول امور بین‌الملل دانشگاه امام رضا(ع) درباره دیگر فعالیت‌های بخش بین‌الملل این دانشگاه گفت: طرح‌هایی نظیر راه اندازی کرسی الهیات تطبیقی با دانشگاه‌های آلمان در دست اقدام است. علاوه بر این، کیفی سازی جذب دانشجو نیز از دیگر اهداف این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی خواستار همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای معرفی افراد نخبه برای بورسیه و همکاری‌های فرهنگی و علمی این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها در خارج از کشور شد.

در پایان این دیدار، طرفین بر تداوم این ارتباط به منظور همکاری‌های آینده تأکید کردند.

لزوم همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای جذب نخبگان خارجی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =