کد خبر : 288463
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
-

سرشماری کتابخانه‌ها و کتابهای مدارس کشور

سرشماری کتابخانه‌ها و کتابهای مدارس کشور

مدیرکل فرهنگی هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی «سرشماری کتابخانه‌های مدارس سراسر کشور» و طرح «وجین کتابخانه های مدارس» در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش عصرقائم، علی رمضانی با اعلام این خبر افزود: امسال و همزمان با هفته کتاب ، سرشماری کتابخانه‌های مدارس سراسر کشور و تعداد کتب موجود در آن از طریق سامانه همگام با همکاری مدیران مدارس سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این طرح مدیران مدارس سراسر کشور باید با مراجعه به سامانه همگام و بخش کتابخانه‌ها در این سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات کتابخانه مدرسه خود شامل نام کتابخانه ، نوع کتابخانه (کلاسی / مدرسه ای ) ، تعداد کتاب موجود در کتابخانه ، تعداد کتابیار کتابخانه ، مساحت کتابخانه و اینکه کتابخانه در فضای مستقل وجود دارد یا فضای آن با سایر فضاهای مدرسه ( نمازخانه ، اتاق شوراهای دانش آموزی و …) مشترک است اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از هفته کتاب آغاز و تا پایان دی ماه در مدارس سراسر کشور اجرا خواهد شد گفت: در فاز دوم این طرح نوع کتابهای کتابخانه‌های مدارس نیز شناسایی و سرشماری خواهند شد و مشخص می شود که در هر مدرسه چه تعداد کتاب از چه گونه ای ( ادبی، مذهبی، علمی و …) وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، رمضانی با بیان اینکه اجرای این طرح در کنار طرح «وجین کتابخانه های مدارس» که دستور العمل آن برای مدرس ابلاغ شده است گام بزرگی در بروزرسانی و تجهیز کتابخانه های مدارس به کتاب مناسب دانش آموزان خواهد بود گفت : تاکید بر این است که مدارس اطلاعات دقیق را در سامانه وارد کنند و اطلاعات این طرح برای برنامه ریزی فعالیت ای توسعه کتابخوانی در مدارس استفاده خواهد شد.

سرشماری کتابخانه‌ها و کتابهای مدارس کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =