کد خبر : 288409
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

تأکید جبران باسیل بر اهمیت نقش کویت در حل بحران لبنان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

تأکید جبران باسیل بر اهمیت نقش کویت در حل بحران لبنان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

رئیس جریان آزاد ملی لبنان بر نقش کویت در حل بحران میان لبنان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد.

به گزارش عصرقائم، جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان در مصاحبه با روزنامه القبس کویت گفت: اگر خویشتن‌داری و بی طرفی‌مان در برابر نزاع در سوریه باعث شود در به روی ورود تروریست‌ها باز شود یا بار سنگین آوارگان بر دوش ما بیفتد، نباید این کار را بکنیم اما می‌توانیم در برابر نزاع در یمن خویشتن‌دار و بی طرف باشیم.

وی بر اهمیت نقش کویت در حل بحران شورای همکاری خلیج فارس با لبنان تأکید کرد و گفت: کویت هیچ روزی لبنان را رها نکرده و در امور آن مداخله نکرده است. باید مذاکره کنیم تا ما را به جایی که نباید، نکشانند. من روی نقش کویت برای حل بحران حساب باز کرده‌ام. فکر نمی‌کنم کویت تحت هیچ شرایطی آسیبی به لبنان بزند. برای همین خواهان طرحی از سوی این کشور هستیم و آمادگی‌مان را برای همکاری اعلام می‌کنیم.

وی تمایلش به استعفای جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان را تکذیب کرد و گفت: اظهارات قرداحی بهانه بود. وزیر خارجه عربستان کاملا واضح گفت که مشکل بزرگتر از اظهارات قرداحی است و مربوط به کل وضعیت لبنان است به ویژه اینکه قرداحی آماده فداکاری به خاطر منفعت لبنان است.

باسیل گفت: باید موضع رسمی لبنان را از موضع حزب‌الله جدا کرد. جدا نکردن موضع حزب‌الله و جریان آزاد ملی نیز مشکل دیگری است. ما در همه مسائل اتفاق نظر نداریم. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بارها اعلام کرد که بدون اجازه کسی به سوریه و دیگر کشورها رفته و ما در این مسئله با این حزب اختلاف داریم. اما با حزب‌الله درباره جنگ علیه اسرائیل و تروریسم اتفاق نظر داریم. از میزان مداخله حزب‌الله در یمن خبر ندارم اما معتقدم ایران می‌تواند بدون نیاز به حزب‌الله در یمن اقدام کند.

تأکید جبران باسیل بر اهمیت نقش کویت در حل بحران لبنان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + هفده =