کد خبر : 288313
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

گزارش قیمت خودروهای داخلی در نیمه اول ۱۴۰۰ – بخش اول

گزارش قیمت خودروهای داخلی در نیمه اول ۱۴۰۰ – بخش اول

بازار خودرو طی مقاطع کوتاه چند هفته‌ای در بهار و تابستان رشد معاملات را تجربه کرد اما رکود حاکم سخت‌تر و سنگین‌تر از آن است که با تابش بارقه‌های امید کاهش قیمت خودرو داخلی یا جو روانی شکسته شود. گره خوردن تحولات اقتصادی ایران با کشمکش‌های سیاسی تاثیر عمیقی بر صنعت خودرو گذاشته و در چنین شرایطی همگان به‌دنبال اثر تحولات دیپلماتیک بر اقتصاد و دومین صنعت بزرگ ایران یعنی خودروسازی هستند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام همراه مکانیک، بازگشت تحریم‌ها طی سال ۹۷ خودروسازی ایران را تا پای فلج کامل پیش برد اما این صنعت درست مانند بیماری که نیاز به تب داشت، توانست با استفاده از پتانسیل‌های داخلی هرچند لرزان تا حد زیادی روی پای خودش بایستد و اقدامات شایسته‌ای را به سرانجام برساند. همین موضوع نیز نویدبخش آینده‌ای روشن در صورت لغو تحریم‌های صنایع خودروسازی ایران و زنجیره تامین قطعه‌سازان است. پس اگر طی ماه‌های آینده سیگنال‌های سیاسی مثبت بازار را به پیش براند می‌توان سال آینده را دست‌کم سال ثبات قیمت بازار خودروهای داخلی در اسفند ۱۴۰۰ قلمداد کرد.

در این سلسله مقالات با کمک همراه مکانیک به چه موضوعی می‌پردازیم؟

قرار است با کمک همراه مکانیک، طی ۴ مقاله به بررسی وضعیت قیمت خودرو داخلی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ بپردازیم که در حال حاضر، مقاله اول را مطالعه می‌کنید. در این مقاله به‌طور کلی به بررسی اوضاع قیمت خودروهای تولید ایران پرداخته‌ایم، در دو مقاله بعدی وارد جزییات هر کدام شده و به تفکیک در مورد هر کدام از این سازندگان مشهور و تک تک خودروهای آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

در این شرایط پیش‌فروش‌ها و قرعه‌کشی‌های پیاپی سال ۱۴۰۰، صفر شدن تعهدات معوفقه خودروسازان بزرگی چون سایپا، ورود اندک مدل‌های جدید در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به‌صورت تحویل فوری یا پیش‌فروش مدت‌دار توسط ایران‌خودرو، سایپا، بهمن‌موتور، کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو نیز در عمل نتوانست آن‌گونه که باید و شاید قیمت‌ها را به ساحل آرامش برساند. حال در ادامه قیمت این خودروها را با هم ببینیم.

همراه مکانیک

نوسانات قیمت محصولات ایران خودرو را به کجا خواهد کشید؟

اجازه بدهید برای بررسی قیمت محصولات ایران خودرو در نیمه اول سال جاری قصه را از انتها به ابتدا بخوانیم و قیمت خودروها را از هفته نخست مهرماه تا فروردین بررسی کنیم. در اوایل مهرماه، سمند و سورن در انواع مختلف بین ۲۶۴ تا ۲۷۶ میلیون تومان به فروش می‌رسیدند، روی تنها باقیمانده خانواده ۴۰۵ یعنی مدل SLX برچسب قیمتی ۲۶۰ میلیون تومانی به چشم می‌خورد و خانواده پژو پارس در انواع گوناگون بین ۲۷۵ تا ۳۵۵ میلیون تومان ناقابل قیمت داشتند.

قیمت هاچ‌بک‌های مشهور ایران‌خودرو یعنی ۲۰۶ و ۲۰۷ نیز سر به فلک کشیده و بازه قیمتی ۲۳۰ تا ۲۸۵ و ۳۳۱ تا ۴۱۵ میلیون تومان را پوشش می‌دادند. از دیگر سو هاچ‌بک کراس سایپا کوییک از ۱۶۳ تا ۲۲۰ میلیون تومان قیمت داشتند. دنا پلاس توربو اتوماتیک ۴۵۵، شاهین ۳۵۵ و تارا ۴۶۰ میلیون تومان قیمت خورده‌اند. دردسرتان ندهیم، قیمت‌ ماشین‌ در ۶ ماه و اندی که از سال گذشته حتی با احتساب افت چندین میلیونی ابتدای مهر بس ناجوانمردانه بالا رفته‌اند.

قیمت محصولات سایپا به کجا رسیده است؟

اکنون جایی ایستاده‌ایم که خانواده پراید به‌عنوان یک ملاک و معیار برای تورم در ایران در شرایطی که تولید آنها متوقف شده و با نرخ ارز تعیین قیمت می‌شوند، بین ۱۳۱ تا ۱۶۳ میلیون تومان قیمت خورده‌اند و تیپ‌های مختلف ساینا در بازه قیمتی ۱۴۹ تا ۱۹۳ میلیون تومان قرار دارند.

خودرویی مثل چانگان CS35 در محدوده قیمتی ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون قرار دارد، خانواده تیبا تا حداکثر ۱۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و خودروهای بسیار جذاب مونتاژی سایپا مثل سراتو نیز تا ۷۷۵ میلیون تومان در مدل تولید سال ۱۳۹۸ ارزش خواهند داشت.

همراه مکانیک

پیش‌بینی قیمت خودروهای داخلی در ادامه سال ۱۴۰۰ چگونه است؟

قیمت خودرو داخلی؛ عبارتی است که در طول روز به کَرّات از گوشه ‎وکنار جامعه به گوش می‌رسد. با توجه به این‌ که بازار خودروی ایران، همواره تحت تاثیر چندین و چند عامل از جمله قانون واردات خودرو، وجود روند تصاعدی در قیمت ارز و… است؛ قیمت خودروهای داخلی نیز دست‌خوش تغییرات زیادی می‌شود. زمانی‌که تلاطم در بازار رو به افزایش است، اطلاع از قیمت روز خودروهای داخلی نیز تبدیل به مساله‌ای مهم برای خریداران و فروشندگان این ماشین‌ها خواهد شد.

دانستن پیش‌بینی کارشناسان از اوضاع قیمت روز خودرو می‌تواند افق روشن‌تری از این بازار را برای شما روشن کند؛ اما صبر کنید! هنوز برای این موضوع زود است. در ۲ مقاله بعدی با ما همراه باشید تا ببینید وضعیت دقیق خودروهای پرتیراژ این سازندگان معروف داخلی چگونه است. کافی است کلمه «گزارش قیمت خودروهای داخلی در نیمه اول ۱۴۰۰ » را در سایت و یا گوگل سرچ کنید تا بتوانید قسمت‌های بعدی را بخوانید. ضمنا در صورت تمایل با مراجعه به صفحه قیمت خودرو داخلی همراه مکانیک می‌توانید قیمت لحظه‌ای خودروهای ایرانی را مشاهده کنید.

گزارش قیمت خودروهای داخلی در نیمه اول 1400 – بخش اول
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 6 =