کد خبر : 288263
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
-

تاکید قاطعانه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بر پیروی از تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی

تاکید قاطعانه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بر پیروی از تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی

معاون وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد، واشنگتن، سئول و توکیو قاطعانه بر حفظ پیروی از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی به خاطر پرتاب‌های موشکی‌اش تاکید کردند و آماده‌اند در صورت ناکامی پیونگ یانگ از پیروی از این تحریم‌ها، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کنند.

به گزارش عصرقائم،  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت: شکی وجود ندارد که ژاپن، کره جنوبی و آمریکا همگی موافقند که ما باید به پیروی از قطعنامه‌های شورای امنیت که تحریم‌هایی را علیه کره شمالی به خاطر پرتاب‌های موشکی ممنوع شده‌اش اعمال کرده است، پایبند بمانیم.

وی افزود: این سه کشور در صورتی که کره شمالی به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت ادامه دهد، کاری جز اعمال تحریم‌ها انجام نخواهند داد.

وندی شرمن روز چهارشنبه میزبان نشست سه جانبه با چویی جونگ-کان و موری تاکئو، همتایان خود از کره جنوبی و ژاپن بود.

شرمن گفت: ما درباره تعهد کشورهایمان به حفظ یک منطقه هند-اقیانوس آرام آزاد و صلح آمیز گفت‌وگو کرده و بر حمایت خود از نقش کلیدی انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در معماری منطقه‌ای تاکید کردیم.

شرمند تصریح کرد که دیپلماسی و گفت‌وگو برای رسیدن به خلع تسلیحات اتمی کامل شبه جزیره کره و برقراری صلح دائمی ضروری و حیاتی است.

شرمن در این کنفرانس خبری تاکید کرد که ژاپن و کره جنوبی به همکاری با یکدیگر برای حل اختلافات دو جانبه ادامه خواهند داد؛ اختلافاتی که باعث شد آنها از برگزاری یک کنفرانس خبری مشترک پس از این نشست سه جانبه اجتناب کنند.

تاکید قاطعانه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بر پیروی از تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + شش =