کد خبر : 285123
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
-

توئیتر؛ پرنده ای که به راست پرواز دارد نه چپ

توئیتر؛ پرنده ای که به راست پرواز دارد نه چپ

گاردین نوشت: شبکه اجتماعی توئیتر، محبوب پیشین ترامپ که اکنون مغضوب اوست، پذیرفته است که سوابق نشان می دهد این شبکه اجتماعی، گرایش به سیاستمداران راست گرا و خبرهای آن جناح سیاسی دارد؛ پرنده ای که به راست پرواز دارد و نه چپ و البته نگاهی از سر لطف به رسانه ها و شبکه های آمریکایی هم دارد. به فاکس نیوز و نیویورک تایمز. توئیتر، بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد.

به گزارش عصرقائم، روزنامه‌های امروز جهان درباره مناقشات چین و آمریکا، انتخابات فرانسه، قرص جایگزین واکسن کرونا و نیز حادثه شلیک بازیگر آمریکایی به فیلمبردار فیلمش مطلب نوشته‌اند.

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ که هر روز راوی مهمترین اخبار روزنامه‌های بزرگ جهان است، در تشریح اخبار شنبه ـ ۱ آبان ـ گفته است:

لوگزامبورگ ماری جوانا را آزاد کرد

دیلی سان نیوز روزنامه انگلیسی نوشت: لوگزامبورگ، نخستین کشور اروپایی شد که در آن بارآوری و مصرف ماری جوانا قانونی شد. قصد لوگزامبورگ از این آزادسازی دور کردن مصرف کنندگان از بازارهای غیرقانونی و قاچاق، اعلام شده است. تجارت دانه های آن هم آزاد خواهد بود.

خشم چین

دیلی میرر، روزنامه انگلیسی هم نگاهی به تایوان دارد. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آشکارا گفت که از تایوان، در صورت حمله به چین دفاع خواهد کرد. این تازه ترین اظهار از سوی کاخ سفید است. چین گفته است آمریکا از ارسال سیگنال های غلط به تایپه خودداری کند. بار دوم است که جو بایدن، از تایوان می گوید و این چین را به خشم آورده است.

شلیک بی هوا

سانتافه نیو مکزیکن نوشت: الک بالدوین بازیگر بر صحنه فیلمبرداری بی هوا، شلیک می کند، یک نفر را می کشد و یکی را زخمی می‌کند. او جوئل سوزا، کارگردان با زخمی کردن، نقره داغ می کند و هالینا هاچینز، مدیر فیلمبرداری را هم از پا در می آورد.

ترامپ فرانسوی

دیلی سان نیوز نوشت: یک ترامپ برای فرانسه می آید. اریک زمور، یک تندروی ضد مهاجرت که می تواند راست گرای تندرو جای مارین لوپن را به خوبی پر کند. یک متحد آمریکا و دلباخته رئیس جمهوری آن. روزی به اریک زمور گفته شد: ترامپ فرانسوی، شما هستید! نظرسنجی ها نشان می دهد، که او بالا آمده است، پس از مکرون، رتبه دو را صاحب شده است، حتی پیش از بانو مارین لوپن نوین. سیاستمدار و چهره تلویزیونی شصت و سه ساله، که چپ و راست را در فرانسه، نومید خواهد کرد.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

قرصی برای کرونا

لوفیگارو روزنامه فرانسوی نوشت: تا پایان سال ۲۰۲۱ موسسه «مرک» بیش از ۱۰ میلیون قرص جای آمپول برای مقابله با ویروس کرونا به بازار عرضه  خواهد کرد. قرص هایی که بیش تر به مصرف کشورهای نیازمند خواهد رسید؛ آنان که توان خرید واکسن تزریقی را ندارند. آزمایشگاه «مرک» داروی «مولنوپیراویر» را کاهش دهنده میزان مرگ و میر و بستری شدن می داند. به گونه ای این قرص، جایگزین واکسن های تزریقی خواهد شد. «مرک» می گوید آزمایش های اولیه، موثر بودن این قرص را نشان داده است. این خبری خوش برای کشورهای نیازمند در جهان است.

توئیتر؛ پرنده ای که به راست پرواز دارد نه چپ
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + پنج =