کد خبر : 284728
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
-

نابرابری عرضه و تقاضای مرغ در قائم‌شهر یا بی‌تدبیری مسوولان در نحوه توزیع

نابرابری عرضه و تقاضای مرغ در قائم‌شهر یا بی‌تدبیری مسوولان در نحوه توزیع

سهمیه تخصیصی مرغ در قائم شهر پاسخگوی نیازمصرف‌کنندگان نیست و مردم برای خرید مرغ با مشکلات زیادی مواجه هستند که گاها برای خرید مرغ مصرفی باید صف ایست کنند تا نوبتشان شود.

به گزارش عصرقائم، سهمیه تخصیصی مرغ در قائم شهر پاسخگوی نیازمصرف‌کنندگان نیست و مردم برای خرید مرغ با مشکلات زیادی مواجه هستند که گاها برای خرید مرغ مصرفی باید صف ایست کنند تا نوبتشان شود.

البته باید گفت مرغ بصورت کامل متاسفانه در بازار نیست و تنها قطعه شده مرغ بصورت مجزا یا کبابی بصورت ۲۴ ساعت در فروشگاه های توزیع مرغ مشاهده می‌شود که این نوع مدیریت جای تعجب است پیرامون این موضوع گفتگویی با رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان قائم‌شهر داریم.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت قائم شهر با اشاره به عدم همخوانی عرضه و تقاضای مرغ در این شهرستان اظهار کرد: طبق اعلان اداره صمت قائم شهر نیاز روزانه این شهرستان به مرغ کشتار شده ۳۵ تا ۴۰ تن است اما سازمان جهاد کشاورزی مازندران بعنوان دستگاه تامین و توزیع کننده مرغ، به این شهرستان روزانه زیر ۲۰ تن سهمیه مرغ می‌دهد.

مجید ابراهیم نژاد با اشاره به ناهماهنگی بین دستگاهی در عدم تامین نیاز واقعی مردم، توجه به نیاز بازار در عادی سازی شرایط عرضه و تقاضای مرغ را یک ضرورت دانست که حسن انجام آن موجب تثبیت قیمت و آرامش خاطر مصرف‌کنندگان در تهیه مرغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از واحدهای عرضه مرغ انجام می‌شود گفت: بازرسان این اداره در شش ماهه امسال ضمن بازدید از ۱۱۸ مرغداری شهرستان، تعداد۳۶ مرغداری رابدلیل جرائم احتکار، عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی مرغ جمعا به میزان ۳۲ میلیاردو ۷۸۳ میلیون ۲۳۴ هزار ریال به اداره تعزیرات حکومتی معرفی کردند.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت قائم شهر خاطرنشان کرد: در جریان ۹۲۶ مورد بازدید بازرسان اداره صمت قائم‌شهر از فروشگاه‌های عرضه مرغ این شهرستان، ۱۱۷نفر ازعاملان عرضه مرغ متخلف شناخته شدند که باجرائم گرانفروشی، عدم صدور فاکتور و درج قیمت و عرضه خارج از شبکه توزیع جمعا به مبلغ ۳۳ میلیاردو ۱۸۲ میلیون و ۴۱۶ هزار ریال با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این مسوول بیان کرد: در شهرستان قائم‌شهر ۱۱۵ واحد فروشگاهی روزانه از حداقل ۵۰کیلو تا حداکثر یک تن مرغ کشتار شده به مصرف کننده‌ها عرضه می‌کنند.

ابراهیم‌نژاد به سوال ما درمورد قطعه فروشی پاسخ داد و تصریح کرد: قطعه فروشی توسطز واحدهای صنفی صورت نمی‌گیرد و آن‌ها از شرکتهای مربوطه آن را خریداری و توزیع می‌کنند بهمین دلیل قیمت آن بالاتر و بصورت آژاد بفروش می‌رسد.

نارضایتی عمومی در تهیه مرغ نشان می‌دهد شهروندان قائم‌شهری برای خرید مرغ و همچنین با قیمت مصوب دولتی همچنان با مشکل روبه‌رو هستند و نمی‌توانند این مشکل را برطرف کنند و بی‌تدبیری مسولان قطعا در این مورد بی‌تاثیر نیست چراکه علی‌رغم وجود مرغ قطعه بندی شده مرغ دولتی با نرخ  کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار به ندرت پیدا می‌شود، لذا در ادامه علی درویش‌نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طبق مصوبه انجمن کشتارگاه‌های مازندران سهمیه روزانه در شهرستان قائم شهر به قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به میزان ۲۱ تن است.

وی افزود: جهاد کشاورزی وظیفه دارد مرغ را از مرغداری به کشتارگاه ها هدایت کند تا تقسیم بندی به میزان مصرف مردم به درستی انجام شود و اینکار هم اکنون بدرستی انجام می‌شود حال اینکه چرا از کشتارگاه تا واحدهای صنفی میزان لازم نمی‌رسد حلقه‌ی مفقوده ایست که اکنون شهر را به چالش برده است.

درویش‌نیا خاطرنشان کرد: گزارشات سهمیه مرغ به کشتارگاه ها را روزانه برای فرمانداری ارسال می‌کنیم و اینکه کدامیک مرغ را بدرستی به واحدهای صنفی تحویل نمی‎دهند را نیز در آن مشخص می کنیم و باید توسط صنعت،معدن تجارت و تعزیرات با آن ها برخورد شود که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

در ادامه طی تماس تلفنی با فرماندار شهرستان قائم‎شهر گفت‌وگو کردیم و اظهار کرد: شهروندان قائم‌شهری روزانه بین ۲۰ تا ۲۴ تن مرغ مصرف می‌کردند و اکنون که مردم نگران کمبود مرغ شدند کمی بیشتر از گذشته خرید می‌کنند و باعث شده کمی با کمبود مرغ مواجه شویم.

یحیی یوسف‌پور بیان کرد: متاسفانه کشتارگاه‌های استان مازندران در توزیع مرغ کمی سهل‌انگاری دارند و باعث شده تا مرغ مورد نیاز شهرستان قائم‌شهر به دست مردم نرسد و عرضه کمتر از تقاضا باشد به همین دلیل در همان ساعت‌های اولیه روز مرغ توزیع شده به اتمام برسد و مردم با کمبود مرغ مواجه شوند.

وی با بیان اینکه قطعا یک حلقه مفقوده در عرضه توزیع مرغ وجود دارد خاطرنشان کرد: مرغداری مرغ را براساس میزان نیاز شهرستان تحویل کشتارگاه تحویل می‌دهد ولی کشتارگاه‌ها میزان مرغ مشخص شده را به واحدهای صنفی نمی‌دهد که باعث کمبود مرغ در قائم شهر شده است.

فرماندار قائم شهر تصریح کرد: در جلسه روزگذشته به اداره صمت و جهاد کشاورزی اعلام شد تا کشتارگاه‌های متخلف را به اداره تعزیرات معرفی کنند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

این مسوول در پایان خطاب به مردم بیان کرد: مردم نیز باید بر اساس مصرف روزنا خود خریداری کنند تا بتوانیم در این زمان این چالش را برطرف کنیم تا شهر دچار چالش کمبود مرغ نشود چراکه میزان مرغ زنده براساس مصرف مردم در مرغداری‌ها وجود دارد.

حال باید دید مشکل مرغ در قائم شهر توسط مسولان برطرف می‌شود یا خیر و اینکه آیا نابرابری عرضه و تقاضا باعث نبود مرغ در قائم شهر است یا عدم مدیریت درست مسولان در توزیع که با خواندن این صحبت‌ها شاید به این پاسخ رسیده باشید و امیدواریم مسوولان مربوطه با جدیت بیشتر و نظارت دقیق‌تر بتوانند مشکل نبود مرغ در قائم‎شهر را برطرف کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 3 =