کد خبر : 282573
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

سرمربی تیم ملی پدل: پسر رییس فدراسیون ظرفیت حضور در تیم ملی را دارد

سرمربی تیم ملی پدل: پسر رییس فدراسیون ظرفیت حضور در تیم ملی را دارد

امیر عزیزی گفت: با توجه به این که مسابقات قهرمانی جهان قطر اولین مسابقه بین‌المللی برای تیم ملی پدل ایران است بازیکنان تجربه کافی را ندارند اما با تلاش و زحمتی که می‌کشند امید است که مسابقات خوبی را پیش رو داشته باشیم.

به گزارش عصرقائم، سرمربی تیم ملی پدل در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مسابقات قهرمانی جهان قطر اظهار کرد: این مسابقات به صورت‌ دوره ای و از ۲۰ آبان آغاز می‌شود. در بخش مقدماتی از هر گروه تنها یک تیم به جدول اصلی مسابقات راه پیدا خواهد کرد. تیم‌های سنگال، ژاپن و مصر در گروه ما هستند و در حقیقت این رقابت‌ها بین کشورهای آسیا و آفریقا برگزار می‌شود. همانطور که گفتم خروجی مسابقات ورود یک تیم به جدول اصلی است و با این شرایط نمی‌توانیم بگوییم قطعا ما از گروه خودمان بالا می‌رویم.

عزیزی در ادامه گفت: با توجه به این که این اولین مسابقه بین‌المللی برای تیم ملی پدل ایران است بازیکنان تجربه کافی را ندارند. از طرفی دیگر با تلاش و زحمتی که می‌کشند امید است که مسابقات خوبی را پیش رو داشته باشیم. اگر بتوانیم در این رویداد نتیجه خوبی بگیریم برای معرفی پدل ایران به دنیا موثر خواهد بود. امیدوارم که بتوانیم مسابقات خوبی را برگزار کنیم. بازیکنان ما از لحاظ فکری آماده شرکت در مسابقه هستند و خیلی هیجان بالایی دارند. ان شاءالله بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و نتیجه خوبی بگیریم.

وی در مورد دعوت امیر علی سلیمانی پسر رئیس فدراسیون اسکواش به تیم ملی پدل گفت: پسر رئیس فدراسیون ۲۲ یا ۲۳ ساله است. اگر اخبار را رصد کنید امیرعلی سلیمانی از سالها قبل در تیم ملی پدل حضور داشته است و ظرفیت حضور در تیم ملی را دارد. اگر در این سطح نبود که به تیم ملی راه پیدا نمی کرد. اکنون نفراتی که در تیم ملی اند همه بازیکنان خوبی هستند گرچه باید برای مسابقات قطر ۳ نفر از آنها حذف شوند. ما تمریناتی در لاهیجان داشتیم، این هفته هم تمرینات و بدنسازی خواهیم داشت و در نهایت نفرات اصلی مشخص می شوند.

سرمربی تیم ملی پدل در پاسخ به این سوال که آیا نفرات براساس مسابقه انتخابی حذف می شوند گفت: مسابقات این رشته رودر رو نیست، مسابقات پدل به صورت دوبل است. شاید یک بازیکن خوب باشد اما یارش خوب بازی نکند و ظرفیت لازم را نداشته باشد. ما مسابقات رودررو برای انتخابی نداریم و مربی و کادر فنی این موضوعات را مشخص خواهند کرد. ما با توجه به ظرفیت بازیکن و چیدمانی که در ذهن داریم نفرات را انتخاب خواهیم کرد.

عزیزی در مورد نحوه انتخابی بازیکنان تیم ملی گفت: این تیم از دو سال قبل آماده شده و ترکیبی از امیدها و بزرگسالان است. با توجه به اینکه نتوانستیم در مسابقات قبل مجوز بگیریم و شرکت کنیم این بود که فاصله بین اردوها و مسابقات رخ داد. اما با توجه با اینکه پدل انجمن شد و فعالیتش شروع شد تصمیم گرفتند در این مسابقات شرکت کنیم. برای این مسابقات هم انتخابی چند مرحله انجام شد. نفراتی که از قبل بودند و نفرات جدیدی هم در مسابقات رصد کردیم و اکنون ۱۱ نفر در اردوی تیم ملی حضور دارند. اسامی نفرات نهایی و اعزامی را ظرف یک هفته آینده اعلام خواهیم کرد. ۸ نفر برتر برای مسابقات مشخص می‌شوند که ۶ نفر اصلی و دو ذخیره خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی پدل در ادامه گفت: امیدوارم که این مسابقات شروع خیلی خوبی برای اوج گرفتن رشته پدل و تعمیم و توسعه آن در کشور باشد. با توجه به اینکه این رشته به تازگی فعالیتش را در آسیا به صورت متمرکز شروع کرده به نظر اگر بتوانیم به این رشته بها بدهیم در آینده در آسیا حرفی برای گفتن خواهیم داشت. البته نمی‌توان فراموش کرد که کشورهایی همچون امارات، قطر، هند، چین، کویت، امارات و … به سرعت در این رشته فعالیت می‌کنند و تعداد زمین‌هایشان را بیشتر می‌کنند. مثلا در امارات در سه ماه گذشته بالغ بر ۴۰ زمین ساخته شده است. با توجه به رشدی که در کشورهای همسایه اتفاق می افتد به نظر می‌رسد برای اینکه عقب نمانیم و بتوانیم در آسیا و در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم فعالیت روبه رشد بعد از این مسابقات موثر خواهد بود.

سرمربی تیم ملی پدل: پسر رییس فدراسیون ظرفیت حضور در تیم ملی را دارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =