کد خبر : 281917
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

گلعاد شلیت پس از ۱۰ سال، از دوران بازداشتش توسط حماس گفت

گلعاد شلیت پس از ۱۰ سال، از دوران بازداشتش توسط حماس گفت

بعد از گذشت ۱۰ سال از آزادی گلعاد شلیت، سرباز اسرائیلی از طریق معامله بین حماس و رژیم صهیونیستی، وی درباره دوره‌ بازداشتش صحبت کرد.

به گزارش عصرقائم، گلعاد شلیت، سرباز اسرائیلی در مصاحبه با برنامه “نجات یافتگان از هولوکاست” از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: یک سرباز زنده ارزشش با یک سرباز مرده فرق دارد. برای آن‌ها مهم بود که مرا زنده نگه دارند. من مریض نبودم بسیار لاغر بودم حتی الان هم لاغرم اما آن زمان لاغرتر بودم. حماس می‌خواست مرا در شرایطی مناسب و در وضعیت جسمانی خوبی نگه دارد.

وی گفت: در دوره بازداشت با وجود اینکه محال بود که مشخص شود وضعیت من چگونه پیش خواهد رفت اما با این حال به من امید دادند. من از تلاش‌ها برای آزادی‌ام خبر نداشتم بعدا از طریق رادیو از آن باخبر شدم. برایم سخت بود که آن را بشنوم چراکه مذاکرات ناامیدکننده بود.

ظرف پنج سالی که شلیت توسط حماس بازداشت شده بود این جنبش او را در یک مکان بازداشت کرده بود و تنها چند بار او را به اماکن دیگری منتقل کرد.

شلیت گفت: در زندان باید تمام وقت با خودت تنها باشی و دوام بیاوری. من قبلا آدم اجتماعی نبودم و دوستان زیادی نداشتم همین به من کمک کرد تا تحمل کنم.

وی گفت که تنها یک هفته قبل از آزادی‌اش به او خبر داده بودند و بعد از ۱۰ سال اکنون او ازدواج کرده و زندگی عادی را می‌گذراند.

وی گفت: همانطور که می‌بینید من وضعیت خوبی دارم. من درحال معالجه هستم و دوره سختی را گذراندم. در طول این سال‌ها آرامش نسبی داشتم.

شلیت ۲۵ ژوئن ۲۰۰۶ حین حمله حماس به تانک اسرائیلی در مرزها از طریق تونل‌هایی که حفر کرده بود، ربوده شد. بعدا طی معامله‌ای با میانجیگری آلمان و مصر در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ در ازای آزادی ۱۰۲۷ فلسطینی آزاد شد.

گلعاد شلیت پس از ۱۰ سال، از دوران بازداشتش توسط حماس گفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − چهار =