کد خبر : 281856
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
-

تلاش برای توسعه واکسیناسیون با تکمیل ظرفیت های ستاد کرونای شهرداری تهران

تلاش برای توسعه واکسیناسیون با تکمیل ظرفیت های ستاد کرونای شهرداری تهران

شهردار تهران گفت: تلاش می‌کنیم با تکمیل ظرفیت هایی که در ستاد کرونای شهرداری راه‌اندازی شد توسعه واکسیناسیون را شروع کنیم و بعد آن فاصله گذاری هوشمند و ارائه سطح بالایی از خدمات اجتماعی را با مدیریت شهرداری ارائه کنیم.

به گزارش عصرقائم، علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز جمعه در پویش جهادی تزریق ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در ۲۶ پایگاه واکسیناسیون شهرداری تهران، با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی سه منشأ قدرت را نمایان کرد، گفت: قدرت دین، رهبری دینی و مردم سه قدرتی بود که انقلاب اسلامی نمایان کرد و باید به این موضوع اشاره کنم وقتی در پرتو دین و رهبری امام خمینی (ره) و حضور گسترده مردم، این انقلاب به پیروزی رسید، چشم هایی را خیره، دل هایی را امیدوار و ذهن هایی را نگران کرد.

شهردار تهران ادامه داد: افرادی خیره شدند که باور نمی کردند با تکیه بر مکتب اسلام بتوان این کار بزرگ را انجام داد و افرادی دیگر امیدوار شدند که هر چند در پرتو حق خواهی خود تلاش می‌کردند؛ اما به ذهن‌شان خطور نمی کرد ملتی با تمسک بر دین توان غلبه بر استبداد داخلی و استکبار جهانی را داشته باشند و در ادامه نیز ذهن هایی نگران شد که از سر استثمار ملت ها و از طریق ارتزاق از داشته های دیگران برای خود امکاناتی فراهم کرده بودند.

زاکانی افزود: در آستانه اربعین نیز این سه ویژگی است که با آن پیش می رویم، مکتب ناب اسلامی و لبیک گویی به سیدالشهدا، حضور گسترده مردم از اقصی نقاط جهان و حرکت حق خواهان نهضت آخرالزمانی است که باز هم امیدها و نگرانی‌ها را به دنبال داشته است، لذا با همه وجود اربعین را پاس می داریم و به عنوان جامانده از طریق سیدالشهدا ادای دین خود را در این مکان و با خدمت به مردم جبران خواهیم کرد.

او ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ادامه داد: اجرای ۳ ویژگی که پیش تر به آن اشاره کردم، جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد و اگر رهبری امام خمینی (ره) در ۸ سال دفاع مقدس و میدان داری او را از عناصر جنگ حذف کنیم بی شک جنگ با شکست مفتضحانه و تجزیه ایران و انقلاب به پایان می رسید و باید در ادامه این موضوع تصریح کنم اگر مردم در اقشار مختلف، در قالب نیروهای مسلح نبودند چیزی باقی نمی‌ماند.

شهردار تهران با گرامیداشت یاد شهدای منطقه ۱۷ تهران گفت: منطقه ۱۷ بیش از ۴۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و این منطقه افتخار تهران است و ما راهی جز تمسک به اسلام، پیروی از رهبری و حضور در میدان مردم نداریم تا بتوانیم قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح کنیم ‌و خود را به قله نهایی که تقدیم پرچم به دستان امام زمان (عج) است، برسانیم.

زاکانی بیان کرد: امروز شما می بینید آمریکا در منطقه بیش از ۸۰۰۰ میلیارد دلار هزینه می‌کند؛ اما از ایران که تنها ۱۶ میلیارد دلار هزینه کرده، شکست می‌خورد و باید بیان کنم که این شکست، شکست از مکتب رهبری و حضور موثر مردم و نیروهای انقلابی و جهادی است.

شهردار تهران تصریح کرد: باید این فضا را به فضای پاندمی کرونا تعمیم دهیم، بیماری که پرونده آن به ‌زودی یک ‌ماهه و یک ساله بسته نمی شود و باید با او زندگی و آن را مهار و زمین‌گیر کنیم و باید گفت بعد از اسفند ۹۸ کادر درمان ظرفیت خود را به نمایش گذاشت؛ اما این راه نیاز به تکمیل و حضور فعالانه همه مراکز دارای ظرفیت در خدمتگزاری به ملت دارد و شهرداری یکی از این نهادها است.

زاکانی یادآور شد: شهرداری طی ماه‌ های گذشته خدمات شایسته ای را در طبق اخلاص گذاشت و در این دوره نیز تمام ظرفیت های خود را به میدان خواهد آورد، از حمل و نقل و آتش نشانی و شهر سالم تا تک تک عناصری که می خواهند رنگ و بوی خدمت و جدیت در مواجهه با این بیماری را به خود بگیرند.

او ادامه داد: فراتر از بخش بهداشت و درمان تلاش می کنیم با تکمیل ظرفیت هایی که در ستاد کرونا شهرداری راه‌اندازی شده است توسعه واکسیناسیون را شروع و بعد آن فاصله گذاری هوشمند و ارائه سطح بالایی از خدمات اجتماعی را با مدیریت شهرداری ارائه کنیم و امیدواریم با توسعه این خدمات وعده تبدیل شدن شهرداری به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی را در مقام عمل محقق کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، در این مراسم مهدی چمران رئیس شورای شهر، محمد امین توکلی زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ و جمعی از مدیران شهری نیز حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 14 =