کد خبر : 281840
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
-

انقلاب اسلامی ایران مانع منافع استکباری است

انقلاب اسلامی ایران مانع منافع استکباری است

نماینده ولی فقیه در مازندران به تلاش های دشمنان خارجی و داخلی و انگ ناکارآمدی آنها به نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: چون این انقلاب مانع منافع استکباری است، دشمنان تلاش بسیاری در راستای توقف رشد و پیشرفت آن انجام می دهند.

به گزارش عصرقائم، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تسلیت و گرامیداشت فرارسیدن اربعین حسینی پیام اربعین را گزارش دادن دانست و اظهار کرد: حضرت زینب (س) هم گزارش آنچه گذشت را داد و هم پیش بینی آنچه که می‌شود را ارائه کرده است.

وی با عنوان اینکه نور امام حسین (ع) خاموش نشدنی است، افزود: نور اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) برای همیشه تاریخ باقی خواهد ماند.

امام جمعه ساری ادامه داد: روزبه روز نام و تابش قیام، ایثار و حماسه امام حسین (ع) عالم گیر و پرفروغ تر می‌شود و باید اندیشه‌های حسینی را در جامعه نهادینه و تبیین کنیم.

محمدی لائینی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به پیام مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: به تلاش های دشمنان خارجی و داخلی و انگ ناکارآمدی آنها به نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: چون این انقلاب مانع منافع استکباری است، دشمنان تلاش بسیاری در راستای توقف رشد و پیشرفت آن انجام می دهند. هستند و فداکاری مخلصانه آنان و ایثارگران پیروزی را به ملت ایران هدیه کرده است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ایثارگران و شهیدان پیروزی را در جنگ جهانی علیه ما رقم زده است، گفت: خون شهیدان حقانیت جمهوری اسلامی را برای همیشه در تاریخ ثبت کرده است.

وی گفت: هرجا تلاش مخلصانه باشد پیروزی و سربلندی حاصل می‌شود و این درس را از شهیدان و ایثارگران کسب کرده ایم و باید ملت ایران نسبت به یادگارهای ارجمند، قدرشناسی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به پیام و سخنان رئیس جمهور برای مجمع سازمان ملل اشاره و اضافه کرد: در این سخنان مواضع شفاف، انقلابی، صلابت، عزت، قاطعیت، مردمی بودن، تعامل با دنیا، اعتماد به ملت و توجه به وحدت عنوان شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات خوب دولت در تهیه و تأمین واکسن، پیوستن و عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و غیره گفت: هفت مصوبه مهم شورای عالی فرهنگی توسط رئیس جمهوری سابق به زمین مانده بود و ابلاغ نمی‌شد که رئیس جمهوری کنونی دستور اجرای آن را ابلاغ کرده است.

این مسئول جمعه‌های دیدار مردمی را از دیگر اقدامات خوب دولت ذکر کرد و افزود: دولت خدمتگزار در رفع مشکلات مردم موفق باشد.

محمدی لائینی با اشاره به خوی استکباری کشورهای غربی گفت: فسخ قرارداد استرالیا با فرانسه نشان از خوی استکباری دارد و وقتی پای سود و منافع باشد، به خودشان نیز رحم نمی‌کنند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: آنان وقتی به خودشان رحم نمی‌کنند برای پیروزی و رشد ما دلسوزی نمی‌کنند و کوته نظری است که منافع کشور را به کشورهای استکباری گره زنیم.

وی گفت: نباید خود را به کشورهای بزرگ نما و ضعیف استکباری غرب گره زنیم درحالی که مؤمنان باید به خدا توکل کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران نیز در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس سبب بیمه شدن کشور شده است، گفت: این فرهنگ نشات گرفته از عاشورا و اربعین حسیینی است.

عبدالله ملکی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه در جنگ کشورهای مختلف اروپایی و عربی حامی و در خدمت صدام و رژیم بعث بودند، افزود: جنگ ما منحصربفرد و طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم بوده است.

وی با اظهار اینکه دشمنان به قدرت ولایت فقیه و روحیات عاشورایی ملت ایران توجه نکرد و محکوم به شکست شد، گفت: دشمن قدرت مرجع تقلید را محاسبه نکرده بود و حضرت امام راحل ارتش شاهنشاهی را به ارتش الهی مبدل کرد و به ارتش انسجام و وحدت بخشید.

این مسئول با عنوان اینکه حضرت امام راحل با شناخت دقیق جوانان را به نبرد با دشمن فرستاد، گفت: دیدگاه و رویکرد الهی سبب پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس شده است.

ملکی گفت: حضرت امام راحل جنگ را رهبری کرد و با بسیج همه مردم از جمله زنان و حماسه آفرینی، قدرت‌های استکباری را شکست داد و زنان فرزندان و تک پسر و تک فرزند خود را برای نبرد حق علیه باطل بدرقه کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن در محاسبات خود بسیج و سپاه را لحاظ نکرده بود، گفت: بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش، کربلا ۵ و والفجر ۸ را خلق کرد.

وی یادآور شد: ما در کلیت روی بندهای قطعنامه ۵۹۸ بحث داشتیم و استراتژی ما این بود که باید متجاوز یعنی رژیم بعث مشخص می‌شد در حالی که عراق از ۲۳ بهمن ۵۷ به صورت غیررسمی جنگ را علیه ملت ما آغاز کرده بود.

سردار ملکی تصریح کرد: مردم با ایستادگی، صبوری و مقاومت به پیروزی رسیدند و اینکه اکنون کشور بیمه و در امنیت کامل بوده، به برکت جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس است.

انقلاب اسلامی ایران مانع منافع استکباری است/مواضع انقلابی رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =