کد خبر : 281103
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
-

انتخابات محلی فلسطین دسامبر برگزار می‌شود

انتخابات محلی فلسطین دسامبر برگزار می‌شود

پس از آنکه دولت فلسطین دستور اجرای انتخابات روستاها و شهرهای فلسطین در تاریخ ۱۱ دسامبر آتی و در دو مرحله را صادر کرد، کمیته مرکزی انتخابات فلسطین جدول زمانی انتخابات روستاها و شهرهای فلسطین را اعلام کرد.

به گزارش عصرقائم، فرید طعم الله، سخنگوی کمیته مرکزی انتخابات فلسطین به خبرگزاری فرانسه گفت: جدول برگزاری این انتخابات را اعلام کردیم و انتظار داریم انتخابات طبق این جدول در تاریخ مقررش برگزار شود.

طعم الله اظهار کرد: این انتخابات در ۳۸۷ روستا و شهر برگزار خواهد شد و در حدود ۹۰ شهرک و شهر بزرگ به مرحله دوم موکول شد.

آخرین انتخابات شهری و روستایی در فلسطین در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ برگزار شد و جنبش فتح با اکثریت آرا پیروز شد در حالی که جنبش حماس آن را تحریم کرد و اجازه برگزاری آن در غزه را نداد.

بر اساس قوانین فلسطین این انتخابات هر چهار سال باید برگزار شود.

۱۱ روستا و یک شهر در نوار غزه از جمله شهرها و روستاهایی هستند که در آنها انتخابات برگزار خواهد شد، این در حالی است که هنوز مشخص نیست حماس که کنترل نوار غزه را دارد، با برگزاری این انتخابات موافقت خواهد کرد یا نه.

سخنگوی کمیته مرکزی انتخابات فلسطین در این رابطه گفت: ما جدول زمانی موردنظر را تنظیم و ارائه کردیم اما نمی‌دانیم حماس اجازه برگزاری انتخابات محلی در غزه را خواهد داد یا نه، ما منتظریم که دولت فلسطین با غزه هماهنگ شده و توافق به دست آمده را به ما اطلاع دهد.

با وجود اینکه انتخابات یاد شده مربوط به شوراها و ادارات آنها در شهرها و روستاها است، اما رقابت میان گروه‌های فلسطینی به ویژه دو جنبش فتح و حماس برای جلب اعتماد خانواده‌ها و ورود به شوراها با اسامی که گرایش سیاسی ندارند، آشکار است.

انتخابات محلی فلسطین دسامبر برگزار می‌شود/ غزه منتظر تصمیم حماس است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =