کد خبر : 279054
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

۲۵ درصد تصادفات مربوط به موتورسواران است

۲۵ درصد تصادفات مربوط به موتورسواران است

رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه ۲۵ درصد از تصادفات در جاده‌های استان مازندران همچنین شهرهای استان را موتور سواران تشکیل می‌دهند از اهدا هزار و ۱۰۰ عدد کلاه ایمنی به راکبین موتورسیکلت خبر داد.

به گزارش عصرقائم، نصرالله بیگلری در مراسم اهدای کلای ایمنی رایگان به موتور سیکلت سوران میاندورود با بیان اینکه یکی از فرمایشات رهبری کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و شهری است، اظهار کرد: سال ۱۳۸۶ بیست و هشت هزار نفر در سطح کشور کشته داشتیم و با دستوری که رهبری دادن تمام دستگاه‌های امدادی، راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و شورای ترافیک برای کاهش تلفات وارد شدند.

وی بیان کرد: با سرکشی و بازدید از تمامی شهرستان‌های استان چهره به چهره مشکلات و معایب هر شهر را در زمینه‌های مختلف از جمله زمان‌های تصادف بررسی کردیم و یک چشم انداز سه ماهه، شش ماهه یا یکساله تعریف کردیم که خوشبختانه در این مدت ۲۲ نفر نسبت به سال قبل کاهش فوت شدگان رو در سطح استان داشتیم.

رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه ۹۵ درصد از رانندگان به قوانین احترام می‌گذارند، خاطرنشان کرد: به ۵ درصد باقی مانده باید در بحث ارتقا فرهنگ ترافیک آموزش دهیم.

بیگلری افزود: حدود ۲۵ درصد از تصادفات ما مربوط به موتور سواران است و ۲۵ درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به عابر پیاده است و ۴۲ درصد از رانندگان و سرنشینان ما در محل تصادف فوت می‌کنند و مابقی در حین انتقال یا در بیمارستان فوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل اینکه ۴۲ درصد در محل حادثه فوت می‌کنند به‌دلیل سرعت بالا است اگر رانندگان با سرعت مجاز رانندگی کنند حتما تصادف فوتی تبدیل به تصادف جرحی می‌شود.

بیگلری در ادامه با بیان اینکه ما ۲۹۷ پل عابر پیاده در استان مازندران داریم اما ۹۵ درصد مردم از پل استفاده نمی‌کنند، گفت: با تجزیه و تحلیلی که انجام دادیم بالای ۶۰ درصد از فوت شدگان عابر پیاده ما بالای ۶۰ سال هستند و یکی از دلایل عدم استفاده از پل توسط افراد مسن شیب و پله زیاد پل‌ها است.

رئیس پلیس راهور مازندران تاکید کرد: قبلا همکاران ما موتورسواران را دنبال و موتورها را به پارکینگ منتقل می‌کردند اما همانطور که در زمینه بستن کمربند توسط رانندگان خودرو فرهنگ سازی شد برای گذاشتن کلاه توسط موتورسیکلت سوران نیز به‌دنبال فرهنگ سازی هستیم.

بیگلری با اشاره به اینکه بخشی از تصادفات در جاده‌های استان مازندران همچنین شهرهای استان را موتور سواران تشکیل می‌دهند که حدود ۲۵ درصد است، تصریح کرد: تا به امروز اهدا هزار و ۱۰۰عدد کلاه ایمنی به راکبین موتور سیکلت سوار داشته‌ایم و نهایتاً این تلاش‌ها که در سطح شهرستان‌ها و استان انجام شد منجر به کاهش حوادث شهری در ۵ ماهه نخست سال نسبت به سال قبل شد و ۲۲ نفر نسبت به سال گذشته کاهش تلفات داشته‌ایم و همچنین تصادفات منجر به خسارت هم به همین شکل بوده است.

رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه تا پایان شهریور پلاک گذاری  وسایل نقیله کشاورزی، تراکتورهای زارعی و همچنین کمباین را در ۱۷ شهرستان مازندران داریم، خاطرنشان کرد: رانندگان تراکتور و کمباین می‌توانند به جهاد کشاورزی مراجعه و مدارک خود را به کارشناسان تحویل دهند تا کارشناسان راهور استان که برای بازدید به روستاها مراجعه می‌کنند بتوانند حدود ۲۲ هزار وسیله نقلیه کشاورزی را تا پایان شهریور پلاک گذاری کنند.

25 درصد تصادفات مربوط به موتورسواران است/ اهدای 1100 عدد کلاه ایمنی به راکبین موتورسیکلت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − یازده =