کد خبر : 278578
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

برنامه‌ها برای طرح”جهش تولید مسکن”

برنامه‌ها برای طرح”جهش تولید مسکن”

طرح جهش تولید مسکن/ کرونا ویروس/ سازمان انرژی اتمی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش عصرقائم، باتوجه به تصویب نهایی طرح جهش تولید و تامین مسکن از سوی شورای نگهبان،‌ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از وزیر راه وشهرسازی خواست که به صورت متوسط روزانه دو هزار و ۷۰۰واحد مسکن را عملیاتی کند.

محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه علاوه بر وزارت راه و شهرسازی همه ارکان دولت باید در اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن مشارکت بالایی داشته باشند، افزود: زمینه اجرایی شدن این قانون در کشور مهیاست. با وجود مصالح ساختمانی مورد نیاز و نیروی کار موجود در کشور، ساخت این میزان مسکن شدنی خواهد بود. امروز وزیر مسکن و شهرسازی رسالت سنگینی بر عهده دارد و برای یک میلیون واحد در سال باید به صورت متوسط روزانه دو هزار و ۷۰۰واحد مسکن را عملیاتی کند.

در واکنش به تایید طرح جهش تولید مسکن از سوی شورای نگهبان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: تایید طرح«جهش تولید مسکن» از سوی شورای نگهبان، ظرفیت‌های قانونی لازم را برای تحقق نهضت مسکن‌سازی در دولت سیزدهم فراهم کرد و ‏امیدوارم دولت بتواند با برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده و دقیق این مطالبۀ به حق مردم را برآورده سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود که با حضور رسانه های داخلی و خارجی به سوالات خبرنگاران درباره برجام، واردات واکسن و تعامل با عربستان پاسخ داد که این اخبار مربوط به این نشست نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سعید خطیب زاده در بخشی از این نشست از تصمیمات خوب برای واردات واکسن خبرداد و گفت: در جلسه مشترک وزارت خارجه و وزارت بهداشت در روز پنچ شنبه هفته گذشته تصیمات خوبی در مورد تسریع واردات واکسن کرونا از نقاط مختلف جهان گرفته شد .

دیگر اخبار مرتبط با کرونا ویروس را در لینک های زیر دنبال کنید.

امیدواریم وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر اجرایی شود

تا ریشه کن شدن بیماری کرونا در کنار مردم خواهیم ماند

مرکز تجمیعی واکسیناسیون سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع افتتاح شد

***

محمد اسلامی که با حکم سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به عنوان رئیس جدید سازمان انرژی اتمی معرفی شد با استقبال علی اکبر صالحی وارد سازمان انرژی اتمی شد.

محمد اسلامی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی یکی از بخش های بسیار استراتژیک کشور است و تاثیر مهمی برای قدرت سازی ملی دارد، تاکید کرد که در راستای رفع موانع بر سر راه پیشرفت کشور و برداشتن تله‌هایی که بیگانگان به بهانه‌های هسته ای ایجاد کردند، حرکت می‌کنیم.

همچنین علی اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در نشستی در «کلاب هاوس» که به منظور تقدیر از زحمات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم برگزار شده بود با اشاره به سابقه آشنایی خود با محمد جواد ظریف گفت: آقای ظریف یک «برند بین‌المللی» برای ایران است که این موضوع از همت عالی ،ذات پر تحرک و وجود مملو از تجربه و علم ایشان و همچنین حمایتی که مردم از ایشان کرده اند ، به وجود آمده است . حضور ایشان به عنوان نماینده یک ملت بزرگ باعث شده که ایشان در جهان شناخته شوند و  تبدیل به یک برند بین‌المللی برای ایران شوند .

در بخش دیگری از همین نشست که در کلاب هاوس برگزار شد،‌ محمدجواد ظریف تصریح کرد: ما باید چشم‌هایمان را بشوییم و بدانیم که همه ما در دنیا در یک کشتی نشسته‌ایم. این قصه پر غصه‌ای است که بالاخره یک روزی مشخص می‌شود و در کل باید گفت به هر حال این نیز بگذرد.

حذف رشته نمایش از هنرستان سوره از خبرهایی بود که واکنش یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

مهرداد ویس کرمی با طرح این پرسش که یعنی ما هنرپیشه و یا بازیگر زن نمی خواهیم؟ تاکید کرد که حذف این رشته معنا ندارد. داشتن رشته های نمایشی بدون حضور بانوان که امکان پذیر نیست، اقدام خوب این است که ما تعلیم را در این حوزه اصلاح کنیم و بر تعلیم بانوانی که قصد دارند در این عرصه فعالیت کنند تمرکز کنیم.

گزارش ایسنا به مناسبت چهلمین سالگرد ترور شهیدان رجایی و باهنر در دفتر نخست وزیری به دست گروهک تروریستی منافقین در خیابان پاستور در سال ۱۳۶۰ با عنوان “رجایی و باهنر را چه کسی ترور کرد؟” هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

شهیدان رجایی و باهنر، نمونه های واقعی ایثار جان برای ملت بودند

مردم دنبال تحقق دولت رجایی هستند

برنامه‌ها برای طرح"جهش تولید مسکن"/خبرهای خوب از واکسن/اسلامی در سازمان انرژی اتمی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − هفت =