کد خبر : 275327
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
-

تاکید ترکیه بر ایجاد چارچوبی شامل شش کشور از جمله ایران برای حل مشکلات منطقه قفقاز

تاکید ترکیه بر ایجاد چارچوبی شامل شش کشور از جمله ایران برای حل مشکلات منطقه قفقاز

معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه پس از دیدار با مقامات ارشد جمهوری آذربایجان در یک کنفرانس خبری مطرح کرد که آنکارا و باکو در ایجاد چارچوبی شامل شش کشور از جمله ایران برای ایجاد صلح در منطقه قفقاز و حل مشکلات آن مصمم هستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روزنامه دیلی صاباح ترکیه، نعمان کورتولموش معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه که روز چهارشنبه به جمهوری آذربایجان سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور از جمله الهام علی اف رئیس جمهور آن دیدار کرده بود، در یک کنفرانس خبری مشترک در گنجه با ارزیابی محورهای سفر به آذربایجان و مطرح کردن این که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و علی اف چارچوبی شامل شش کشور برای ایجاد صلح در منطقه قفقاز در پی جنگ قره باغ پیشنهاد کرده اند، گفت: ترکیه و آذربایجان در ایجاد فضاییی که کشورهای منطقه از جمله ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، ایران و گرجستان مشکلاتشان را میان خودشان حل کنند و بعد بتوانند با هم از نظر اقتصادی کسب موفقیت کنند، جدی و مصمم هستند. ما این موضع جدی و مصمم را همیشه حفظ می کنیم.

کورتولموش افزود: ما می خواهیم مشکلاتمان را به عنوان کشورهای منطقه میان خودمان حل کنیم تا هیچ جایی برای مداخله کشورهای خارجی در این منطقه وجود نداشته باشد.

تاکید ترکیه بر ایجاد چارچوبی شامل شش کشور از جمله ایران برای حل مشکلات منطقه قفقاز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − دو =