کد خبر : 275152
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
-

طالبان، گزارش هیات کمک رسان سازمان ملل در افغانستان را رد کرد

طالبان، گزارش هیات کمک رسان سازمان ملل در افغانستان را رد کرد

گروه شبه نظامی طالبان گزارش منتشر شده از سوی هیات کمک رسان سازمان ملل در افغانستان را مبنی بر افزایش تلفات غیرنظامیان رد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل روز دوشنبه این هیات کمک رسان اعلام کرد که تعداد افغان‌های کشته یا مجروح در نیمه نخست سال جاری میلادی رکورد ۵۱۸۳ نفری زده به ویژه که رشد چشمگیری در مه و در بحبوحه خروج نیروهای خارجی از افغانستان داشته است.

بر اساس این گزارش از هیات کمک رسان سازمان ملل در افغانستان، شبه نظامیان طالبان مسئول ۶۴ درصد از تلفات غیرنظامیان هستند در حالیکه نیروهای حامی دولت کابل مسئول حدود ۲۵ درصد از تلفات اعلام شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه ای اعلام کرد:‌ گزارش این هیات درباره تلفات غیرنظامیان افغان بی پایه و اساس و نادرست است. طالبان این گزارش را رد و بر این مساله تاکید می‌کند که در شش ماهه گذشته شبه نظامیان طالبان هیچ غیرنظامی افغان را به صورت عمدی نکشته یا حملاتی به صورت عمد انجام نداده‌ که باعث تلفات غیرنظامی شده باشد.

وی همچنین اذعان کرد که برخی غیرنظامیان ممکن است در پی انفجار مین و به صورت تصادفی کشته شده باشند.

در آوریل سال جاری میلادی، هیات کمک رسان سازمان ملل در افغانستان گزارش کرده بود که تعداد تلفات غیرنظامیان افغان در نیمه نخست سال جاری میلادی و در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰، ۳۰ درصد رشد داشته است.

طالبان، گزارش هیات کمک رسان سازمان ملل در افغانستان را رد کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =