کد خبر : 275051
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

رشد ۱۰۰۵ درصدی سود خالص در سیمان شاهرود

رشد ۱۰۰۵ درصدی سود خالص در سیمان شاهرود

در بررسی دستاوردهای شرکتهای تابعه هلدینگ سیمانی شستا(سیتا) در دو سال اخیر مشخص شد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام شرکت سیمان شاهرود، در شرایطی که سال های اخیر را سخت ترین سال های اقتصادی می دانند و بنگاههای اقتصادی علاوه بر تحریم و مشکلات آن درگیر با مشکلات ناشی از ویروس کرونا و بسته بودن مرزهای صادراتی بوده اند، سیمان شاهرود از جمله شرکت های تابعه شستا در شاخص سود خالص موفق رشد ۱۰۰۵ درصدی شد و توانست در سال ۹۹ رکورد تولید از بدو تاسیس را بشکند و ۹۰ درصد ظرفیت اسمی خود تولید و فروش داشته باشد که بالاتر از میانگین هلدینگ و مجموعه صنعت سیمان می باشد.

محمدرضا بازوی بیدستانی، مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود با اشاره به اهمیت نقش شرکت های شستا و سیتا در موفقیت های سیمانی گفت: در دو سال اخیر با تغییر برخی رویکردها شرایط کارخانه ها به ویژه در حوزه سیمان بهبود یافت و امروز شاهد افزایش بیش از ۱۰۰۰ درصدی در شاخص سود خالص هستیم.

وی افزود: افزایش ۴۷ درصدی تولید کلینکرنسبت به سال ۹۷ و ۴۵ درصدی تولید سیمان نسبت به سال ۹۷در راستای جهش تولید، افزایش حاشیه سود ناخالص از ۲۷ درصد به ۵۴ درصد و حاشیه سود عملیاتی از ۲۰ درصد به ۴۴ درصد و حاشیه سود خالص از ۱۳ درصد به ۴۱ درصد، کاهش دوره وصول مطالبات از ۸۱ روز به ۴۰ روز و حذف فروش اعتباری از مرداد ماه سال ۹۹  و حذف تخفیفات کرایه حمل برخی از دستاوردهای شرکت سیمان شاهرود به شمار می رود. علاوه بر این سود سهامداران به موقع و زودتر از موعد اعلامی تماما پرداخت گردیده و از ۲۰ تومان به ۲۰۷ تومان افزایش یافته است همچنین قیمت سهام شرکت از  ۱٫۷۵۸ریال در پایان ۹۷  به ۱۹٫۲۳۰ ریال در پایان سال ۹۹ افزایش داشته  و علیرغم توزیع سود و نیز کاهش شدید شاخص بازار سرمایه ولکین قیمت سهم شرکت افزایش داشته است.

بازوی بیدستانی با اشاره به دریافت لوح صنعت سبز در استان سمنان و نیز کارفرمای نمونه تامین اجتماعی ، ادامه داد: راه اندازی و استفاده از مسیر ریلی جهت صادرات از مرز امیرآباد به روسیه و افزایش مقدار صادرات از ۳۳٫۰۵۸ تن به مقدار ۲۳۹٫۸۶۰ تن علیرغم شرایط کرونایی و بسته بودن مرزها و مشکلات برگشت ارز به داخل کشور و رفع تعهد ۱۰۸ درصدی صادرات در راستای کمک به مشکلات ارزی کشور از دیگر دستاوردهای شرکت در دو سال اخیر است.

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.

شرکت در سال ۱۴۰۰ با ورود به بورس کالا ضمن برخورداری شفافیت بیشتر و نقدی شدن تمام فروشها و نیز افزایش صادرات از حیث دلاری هر تن و نیز تناژ ، سود بیشتری را نصیب سهامداران خواهد نمود سود هر سهم شرکت در سه ماهه سالجاری ۶۸۷ ریال و در سه ماهه سال قبل ۲۶۶ ریال بود .

رشد 1005 درصدی سود خالص در سیمان شاهرود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =