کد خبر : 274882
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
-

درخواست‌ها برای کناره گیری دولت در تونس به دنبال تشدید کرونا

درخواست‌ها برای کناره گیری دولت در تونس به دنبال تشدید کرونا

به دنبال تشدید بحران کرونا در تونس و برکناری وزیر بهداشت این کشور، چند نماینده از جریان‌های مختلف خواستار برکناری کامل اعضای دولت این کشور شدند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از مدت کوتاهی خوش بینی شهروندان تونسی نسبت به پایان یافتن زودهنگام بحران شیوع کرونا پس از ورود تعداد قابل توجهی واکسن به این کشور، بحران جدیدی در تونس آغاز شد که به برکناری فوزی مهدی، وزیر بهداشت ختم شد و همین مساله انتقادهای زیادی را نسبت به عملکرد دولت مطرح کرده است و گروهی از نمایندگان پارلمان این کشور خواستار برکناری کامل اعضای دولت شده‌اند.

در همین راستا، منجی الرحوی، نماینده جبهه مردمی تونس در پارلمان در سخنانی گفت: هدف از برکناری وزیر بهداشت متوجه کردن تمامی کم‌کاری‌های دولت در مدیریت بحران کرونا و شکست آن به یک شخص است و فوزی مهدی در واقع قربانی است. او تمامی تلاشش را به کار گرفت تا در سایه امکانات محدود کشور را از بحران موجود خارج کند.

وی افزود: آنچه در تونس رخ می‌دهد مستلزم برکناری دولت و کمربند پارلمانی آن متشکل از جنبش النهضه، قلب تونس و ائتلاف الکرامه است که به حق زندگی شهروندان پشت کرده‌اند.

سعد الحجلاوی، نماینده حزب دموکرات تونس در پارلمان نیز به اسپوتنیک گفت که حزبش علیه هشام المشیشی، نخست‌وزیر به اتهام کوتاهی در انجام وظایف و قتل غیر عمد به دادگاه بدوی تونس شکایت کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد که تنها وزیر بهداشت مسئول بحران کرونا نیست و این مسئولیت متوجه دولت است و اعضای دولت و حامیان پارلمانی آن باید برکنار شوند.

درخواست‌ها برای کناره گیری دولت در تونس به دنبال تشدید کرونا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + سیزده =