کد خبر : 273272
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
-

تعیین تکلیف باغ بودن یا نبودن سه پلاک ثبتی در صحن شورای شهر تهران

تعیین تکلیف باغ بودن یا نبودن سه پلاک ثبتی در صحن شورای شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی باغ بودن یا نبودن سه پلاک ثبتی نهایتا با باغ بودن هر سه پلاک ثبتی موافقت کردند.

به گزارش عصرقائم، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی باغ بودن یا نبودن سه پلاک ثبتی به باغ بودن هرسه پلاک ثبتی رای دادند. در همین راستا محمد سالاری در تشریح پلاک ثبتی به مساحت یک هزارو ۲۹ متر در میدان قدس در خیابان دربند گفت: این پلاک ثبتی که در سند آن عبارت یک قطعه باغچه آمده است کاربری قدیم آن مسکونی بوده و کمیسیون ماده ۱۲ در سال ۶۳ آن را محصور و مشجر خوانده و کمیسیون ماده هفت در سال ۹۹ آن را با ۱۸ اصله درخت دارای شرایط باغ دانسته است و حدنصاب درختان ۴۱ اصله است.

وی افزود: نظر کمیسیون شهرسازی شورا نیز رای به باغ بودن این ملک داده است. نهایتا اعضای شورا با ۱۵ رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی موافقت کردند.

سالاری در ادامه به پلاک ثبتی دیگری به مساحت ۶۵۹ متر در فرمانیه اشاره کرد و افزود: سند این قطعه زمین در سال ۷۸ «یک قطعه زمین مشجر» و کاربری قدیم آن بهداشت و درمانی بود. کمیسیون ماده هفت در سال ۹۹ آن را دارای شرایط احراز باغ دانسته است. بویژه بخشی از باغی بزرگتر بوده و کمیسیون ماده ۱۲ آن را در سال ۸۱ باغ دانسته است و این درحالیست که حدنصاب درختان ۲۶ اصله است. لذا کمیسیون شهرسازی و معماری آن را باغ می‌داند.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورا با ۱۴ رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی موافقت کردند.

محمد سالاری در ادامه جلسه در پرونده دیگری گفت: پلاک ثبتی به مساحت ۴۹۵ متر در پورابتهاج است که در سند آن یک قطعه زمین و بنای احداثی آمده است که در سال ۴۶ یک قطعه زمین بوده و کاربری قدیم آن فضای سبز بوده و کمیسیون ماده هفت در سال ۹۸ آن را با ۲۲ درخت قطع شده دارای شرایط احراز باغ بودن دانسته است بر همین اساس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز آن را باغ می‌داند.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورا با ۱۱ رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی موافقت کردند.

تعیین تکلیف باغ بودن یا نبودن سه پلاک ثبتی در صحن شورای شهر تهران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 16 =