کد خبر : 270675
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
-

ترامپ: نشست بایدن-پوتین برای ما هیچ دستاوردی نداشت

ترامپ: نشست بایدن-پوتین برای ما هیچ دستاوردی نداشت

رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید کرد، چهارشنبه شب که نشست رهبران روسیه و آمریکا در ژنو برگزار شد، روز خوبی برای مسکو بود اما برای واشنگتن هیچ دستاوردی نداشت.

به گزارش عصرقائم، به نوشته نشریه نیویورک پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت: ما هیچ دستاوردی نداشتیم. ما یک صحنه نمایش بزرگ در اختیار روسیه گذاشتیم اما هیچ چیزی نصیب خودمان نشد. ما از چیزی دست کشیدیم که به طرز باور نکردنی با ارزش است. من خط لوله نورد استریم ۲ را متوقف کردم و پروژه این خط لوله متوقف شد. ما این پروژه را پس دادیم اما در ازایش هیچ چیزی بدست نیاوردیم.

دولت بایدن ماه گذشته اعلام کرد که تحریم‌ها علیه شرکت Nord Stream ۲ AG را لغو کرده است؛ شرکتی که بر ساخت خط لوله گاز طبیعی که روسیه و آلمان را از کف دریای سیاه به یکدیگر متصل می‌سازد، نظارت دارد.

قانون‌گذاران از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه پروژه خط لوله نورد استریم ۲ را یک خطر امنیتی می دانند که با نزدیک‌تر کردن آلمان به روسیه و محروم کردن اوکراین از درآمدهای کلیدی، منافع آمریکا و ناتو را متزلزل می‌سازد.

ترامپ که اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی تحریم‌ها علیه شرکت Nord Stream ۲ AG را اعمال کرده بود، از آلمان و دیگر متحدان اروپایی آمریکا به خاطر روی آوردن به روسیه برای رفع نیازهایشان در حوزه انرژی انتقاد کرد.

وی گفت: من به آلمان رفتم و گفتم ما با ناتو با هزینه اندکی از شما حفاظت می‌کنیم. ما در آنجا ۵۲ هزار سرباز داریم که صریحا بگویم بیشتر شبیه یک شهر بزرگ است. آنها با ما ثروت بدست می‌آورند و آن وقت میلیاردها دلار برای دریافت انرژی به روسیه پرداخت می‌کنند. کشورهای اروپایی در حوزه تجارت ما را فریب داده‌اند. این تنها کلمه‌ای است که واقعا اوضاع را توصیف می‌کند چرا که آنها از بسیاری جهات از چین در حوزه تجارت بدتر هستند.

ترامپ افزود: چه تعداد شورلت در برلین فروخته می‌شوند؟ خیلی زیاد نیست. چه تعداد شورلت در پاریس فروخته می‌شوند؟ شاید یکی. اما ما محصولات آنها را در سراسر کشورمان می‌فروشیم.

ترامپ درخصوص نشست روز چهارشنبه جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش گفت: بایدن خیلی خوب با پوتین کنار آمد. من فکر می‌کنم ما فرصت بسیار خوبی در برقررای یک رابطه باور نکردنی با روسیه داشتیم. این می‌توانست فوق‌العاده باشد. این می‌توانست برای هر دو کشور سودمند باشد. همان طور که می‌دانید آنها به اقتصاد نیاز دارند و ما به چیزهایی که آنها دارند. آنها از نظر حقوق معدنی و بسیاری موارد دیگر، زمین بسیار ارزشمندی دارند و بسیاری از اتفاقات خوب می‌توانست رخ دهد. من روابط بسیار خوبی با پوتین داشتم و هیچ کس به اندازه من به او سخت نمی‌گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 1 =