کد خبر : 270130
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

نباید با نگاه سیاسی دست به ساخت مدرسه بزنیم

نباید با نگاه سیاسی دست به ساخت مدرسه بزنیم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نباید از روی احساس و نگاه سیاسی دست به ساخت مدرسه بزنیم، گفت: اگر خیری برای فضای آموزشی می‌خواهد کمک کند باید براساس نیازسنجی باشد و نیازسنجی ما نیز باید براساس آمار باشد.

به گزارش عصرقائم، جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران با حضور اعضای مجمع، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به میزبانی آموزش و پرورش میاندورود برگزار شد.

حسین‌علی علیجانی رئیس آموزش و پرورش میاندورود در این جلسه با بیان اینکه میاندورود ۸۰ خیر در مجمع خود دارد و همچنین ۱۴۰ مدرسه یار داریم که در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان از آنها مشارکت گرفتیم، اظهار کرد: از خیرین تشکر می‌کنیم که با مال خودشان جهاد می‌کنند.

علیجانی افزود: یک زمین در روستا و یک زمین در شهر که در مجموع ۱۰ هزار متر مربع است برای ساخت مدرسه داریم اما بودجه برای ساخت آن وجود ندارد.

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با تشکر از نگاه ویژه خیرین، گفت: آموزش و پرورش املاک و مستقلات زیادی دارد که در همین دوره ۵۰۰ هکتار از زمین‌های آموزش و پرورش از مجموع ۶۰۰ هکتار مساحی شد و همچنین زمین‌هایی که بلااستفاده بود تعیین تکلیف کردیم.

سعیدی‌پور با تاکید بر اینکه در ساخت مدرسه باید نیازسنجی رعایت شود، افزود: متاسفانه در گذشته مدرسه‌هایی ساخته می‌شد که حتی یک نفر دانش آموز هم داخل آن نرفت به همین دلیل اساسی‌ترین کاری که باید انجام دهیم استقرار مکان یابی برای ساخت مدارس جدید است.

وی با بیان اینکه نباید از روی احساس و نگاه سیاسی دست به ساخت مدرسه بزنیم، تصریح کرد: اگر خیری برای فضای آموزشی می‌خواهد کمک کند باید براساس نیازسنجی باشد و نیازسنجی ما نیز باید براساس آمار باشد.

سعدی‌پور از کسب رتبه برتر مازندران به همراه خوزستان در تهیه ابزار آموزشی در کشور خبر داد و گفت: ۳۳ هزار ابزار آموزشی تهیه و به دانش آموزان اهدا شد و همچنین ۷ هزار و ۵۰۰ فقره وام دو میلیون تومانی در اختیار خانواده‌های دانش آموزان برای تهیه ابزار آموزشی قرار گرفت.

فرهاد شاهسورانی نایب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران نیز، اظهار کرد: باید تعارف را کنار بگذاریم و این شرایط دشوار را بیشتر درک کنیم چون امروز موضوع آموزش امر مهم و سرنوشت ساز کشور است، امکان ندارد از این شرایط خارج شویم مگر اینکه شرایط آموزش و پرورش را درست کنیم و به فرزندانمان درس همدلی بدهیم.

شاهسورانی با بیان اینکه صندلی مسئولیت ماندنی نیست اما باید از این فرصت استفاده لازم را ببریم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش داراترین سازمان کشور است نه اینکه ملک و زمین دارد بلکه به‌دلیل اینکه دانش آموزان و اولیا زیادی دارد و اگر امروز با داشتن این امکانات دچار عقب افتادگی و ضعف هستیم مشکل از ما است.

وی تاکید کرد: خیرین به‌دنبال رشد و تعالی فردای کشور هستند و اگر از شما توقع دارند و گاهی دلگیر می‌شوند درک کنید چون نیامدند که مطالبه کنند بلکه آمدند جان و عشق خود را اینجا بگذارند.

شاهسورانی با بیان اینکه مجمع خیرین بازو و همراه آموزش و پرورش است و دوست داریم پشت سر شما حرکت کنیم، تصریح کرد: اگر خیری زمینی اهدا کرد و چیزی ساخته نمی‌شود باید در جا و بجا و مناسب حرکت و حل کنیم.

این خیر مدرسه ساز یکی از موضوعات مهم و مشکل ساز برای آموزش و پرورش را نگهداری مدارس بیان کرد و گفت: با توجه به رطوبت بالا و مشکلاتی که در تاسیسات در استان داریم باید نگهداری از آن را در اختیار یک گروه یا پیمانکار قرار دهیم و اگر با این کار بتوانیم عمر مدرسه را از ۳۰ سال به ۱۰۰ سال برسانیم یعنی چندین مدرسه ساختیم و این آمادگی در بنیاد آرش وجود دارد که به صورت پایلوت آن را اجرا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =