کد خبر : 269920
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

موکت ایرانی خوب از کجا بخریم؟

موکت ایرانی خوب از کجا بخریم؟

در نیم قرن اخیر استفاده از موکت بیشتر شده و از آنجایی که هر روزه تکنولوژی پیشرفت می‌کند، انواع گوناگونی از این محصول وارد بازار می‌شود.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام شرکت گامان تزئین جاوید، موکت ایرانی نیز این روزها از موکت‌های خارجی پیشی گرفته است، به‌طوری‌که شما می‌توانید بهترین موکت‌های ایرانی را خریداری و در محیط مسکونی و کاری استفاده کنید. حال در ادامه به بررسی معیارهایی که باید در زمان خرید موکت ایرانی آن‌ها را در نظر گرفت، می‌پردازیم تا بتوانید انتخاب مناسبی در این راستا داشته باشید.

انتخاب موکت ایرانی برای ساختمان‌های اداری و مسکونی

انواع و تنوع برای خرید اینترنتی موکت اداری بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، از همین رو می‌توانید به‌راحتی از میان آن‌ها نوع مناسبی را انتخاب کنید و با استفاده از آن به تزئین محیط در بهترین شکل بپردازید. برای مثال موکت تایل ایرانی یا موکت ظریف مصور از بهترین انتخاب‌ها هستند که در طرح و رنگ‌های گوناگونی تولیدشده‌اند و شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون محیط نوع مناسبی را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که موکت‌ها به‌طورکلی در هر نوعی که باشند، می‌توانند از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. برای مثال در زمستان سرمای کف را می‌گیرند و در تابستان مانع خروج هوای خنک محیط می‌شوند.

در کنار این موارد می‌توان به این موضوع که از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می‌کند نیز اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که این موارد زمانی تحقق پیدا می‌کنند که شما نکات لازم برای خرید موکت ایرانی را رعایت کنید.

بررسی انواع موکت

موکت‌ها در انواع گوناگونی تولید شده‌اند که این موضوع به شما اجازه می‌دهد انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. در ادامه شما را با معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع موکت ایرانی آشنایی می‌کنیم و خصوصیات هر یک را می‌گوییم تا امکان خرید مناسب برای شما فراهم شود.

موکت‌های پرز بلند

اگر به دنبال موکتی هستید که با استفاده از آن بتوانید محیطی نرم و راحت داشته باشید، موکت پرز بلند بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. همچنین می‌توان گفت این نوع موکت برای مناطق سردسیر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا می‌تواند کف محیط را به‌خوبی گرم نگه دارد. حتی می‌توان گفت ضخامت برخی از مدل‌های موکت به گونه‌ای است که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک فرش ماشینی استفاده کرد.

موکت‌های طرح دار

از دیگر انواع موکت ایرانی می‌توان به نوع طرح دار اشاره کرد. به‌طورمعمول طرح‌هایی که برای این نوع استفاده می‌شوند، کلاسیک و مدرن هستند تا شما بتوانید برای هر محیطی که می‌خواهید، طرح مناسبی را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این موکت علاوه بر محیط منزل در محیط‌های دیگری چون اتاق‌های اجتماعات، لابی‌های بزرگ، راهرو هتل‌ها، سالن‌های تئاتر و … نیز استفاده می‌شود.

موکت‌های کبریتی

نوع کبریتی از قدیمی‌ترین انواع موکت ایرانی محسوب می‌شود که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران خود را نیز دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع از موکت می‌توان به مواردی چون قیمت ارزان و مناسب بودن آن برای مکان‌های پرتردد اشاره کرد. البته باید متذکر شد که نرمی و لطافت این نوع از موکت ایرانی در مقایسه با دیگر انواع کمتر است، از همین جهت نمی‌توان از آن برای هر محیطی استفاده کرد.

موکت‌های خوب بازار چه جنسی هستند؟

به‌طورکلی الیاف و بافت‌های موکت را می‌توان به چند دسته کلی تقسیم کرد که هر کدام از آن ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در ادامه توسط شرکت گامان تزئین جاوید برای شما الیاف موکت را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید در زمان انتخاب تصمیم درستی بگیرید.

الیاف پشمی: موکت‌هایی که از الیاف پشم آماده می‌شوند را می‌توان از گران‌ترین نوع موکت‌ها در نظر گرفت که عمر بالایی نیز دارند. از لحاظ نرمی و لطافت نیز می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

الیاف نایلونی: اگر در موکتی از الیاف نایلون استفاده شود، دوام موکت بالا خواهد رفت که این موضوع در کنار نرمی و لطافت آن نکته مثبتی است. البته باید این نکته را نیز ذکر کرد که این موکت‌ها نسبت به دیگر مدل‌ها زودتر کثیف می‌شوند، اما این موضوع نگران‌کننده نیست، زیرا می‌توانید به‌راحتی آن را تمیز کنید.

الیاف پلی‌استر: موکت‌هایی که از جنس پلی‌استر هستند، مقاوم به نظر می‌رسند و کمتر تکه‌تکه می‌شوند؛ همچنین هزینه خرید آن‌ها نیز کم است.

در هنگام خرید موکت باید به چه مسائلی توجه کرد؟

خرید موکت ایرانی از جمله خریدهایی محسوب می‌شود که در زمان انجام آن باید به مسائل و نکات گوناگونی توجه داشته باشید، زیرا اگر این دست از نکات را رعایت نکنید، پس از گذشت مدت زمانی دچار پشیمانی می‌شوید و ناچارا باید دست به تعویض و پرداخت هزینه اضافی بزنید. پیشنهاد می کنیم برای خرید موکت به آدرس اینترنتی https://gamantj.com/moquette-type/ سر بزنید و قیمت های موکت ایرانی و خارجی را مقایسه کنید.

توجه به متراژ محیط: اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، متراژ محیط است؛ چرا که بعضی انتخاب‌ها محیط را کوچکتر از آنچه هست نشان می‌دهند. برای مثال موکت‌های رنگ روشن سبب می‌شوند که محیط بزرگ‌تر از آنچه است، دیده شود.

بر اساس دکوراسیون: شما باید بر اساس چیدمان منزل یا محیط کار، دست به انتخاب موکت مناسبی بزنید؛ مثلا موکت‌های طرح دار و ظریف انتخاب مناسبی برای ایجاد یک محیط رویایی و آرام‌بخش هستند.

شرایط آب و هوایی: هر یک از انواع موکت را نمی‌توان در هر آب و هوایی استفاده کرد. به‌ طوری‌ که اگر شما ساکن شمال کشور هستید، انتخاب موکت‌های پشمی برای شما مناسب نخواهد بود، زیرا امکان دارد رطوبت هوا باعث کپک زدن آن شود. شما می توانید برای خرید انواع موکت از شرکت گامان تزئین جاوید مشاوره بگیرید

آدرس: تهران -خ سید خندان-خ سهروردی شمالی-پایینتر ازخیابان ابن یمین-مجتمع تجاری ابن یمین-طبقه اول-واحد ۴

تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۵ و ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۹

ایمیل: info@gamantj.com

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =