کد خبر : 269974
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
-

پیام‌های دیپلماتیک مادرید به مراکش

پیام‌های دیپلماتیک مادرید به مراکش

دادگاه عالی اسپانیا امروز، سه‌شنبه درخواست دادستان کل مبنی بر بازداشت رهبر جبهه پولیساریو را رد و اعلام کرد، شکایت‌کنندگان در پرونده جرایم جنگی ادله‌ای که حکایت از مسؤولیت رهبر جبهه پولیساریو در این جرایم باشد را ارائه نکردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی اسپانیا در حالی این حکم را داد که ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو در بیمارستان لگرنیو در شمال اسپانیا به دلیل کووید-۱۹ بستری و تحت درمان است.

طبق حکم قضایی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و افرادی از صحرای غربی غالی و دیگر رهبران پولیساریو را به ارتکاب کشتار جمعی، قتل، تروریسم، شکنجه و دست داشتن در ربودن‌ها متهم کرده‌اند.

وکیل غالی افزود،‌ موکلش هرگونه ارتکاب جنایت را رد می‌کند.

روزنامه ال‌پاییس اسپانیا نیز امروز به نقل از مقامات دولتی نوشت: ابراهیم غالی که از بیش از یک ماه پیش در بیمارستانی اسپانیایی تحت درمان است قصد دارد به زودی اسپانیا را ترک کند.

این روزنامه نوشت: انتظار می‌رود رهبر استقلال صحرای غربی ظرف ساعات آتی کشور اسپانیا را ترک کند.

ورود غالی به بیمارستان لگرنیو در شمال اسپانیا اختلاف دیپلماتیکی با غرب را به وجود آورد که خواهان حاکمیت بر منطقه صحرای غربی است.

از طرفی سخنگوی دولت اسپانیا امروز گفت: اسپانیا امیدوار است که روابط دیپلماتیک با مراکش ظرف ساعات آینده به حالت عادی بازگردد.

این بعد از مخالفت دادگاه اسپانیا با بازداشت ابراهیم غالی بود.

ماریا خیسوس مونترو، سخنگوی دولت گفت، اسپانیا انتظار دارد غالی که در بیمارستان تحت درمان است به محض بهبود وضعیت جسمانی‌اش به کشور بازگردد.

او برای غالی آرزوی بهبودی‌ کرد.

ازسوی دیگر، اسپانیا مانع ورود هواپیمای الجزایری به حریم هوایی‌اش شد که عازم مقصد لگرنیو بود؛ شهری که غالی در آنجا اقامت دارد.

بخش کنترل هوایی اسپانیا بنا به دستور ارتش و مقامات هوانوردی اجازه نداد هواپیما الجزایری وارد حریم هوایی اسپانیا شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 16 =