کد خبر : 268713
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

چگونه نظام آموزش عالی با شرایط کرونا کنار آمد؟!

چگونه نظام آموزش عالی با شرایط کرونا کنار آمد؟!

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: تغییر یکباره سبک آموزش در دانشگاه‌ها از حضوری به مجازی به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، مشکلاتی برای اساتید و دانشجویان ایجاد کرد.

به گزارش عصرقائم، سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو ، درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: تغییر یکباره سبک آموزش در دانشگاه‌ها از حضوری به مجازی به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، مشکلاتی برای اساتید و دانشجویان ایجاد کرد.

وی افزود: به دلیل عدم آشنایی کامل و دقیق اساتید و دانشجویان با آموزش الکترونیک در همان اوایل شیوع کرونا و باب شدن این نوع ارائه دروس دانشگاهی، تا حدی شاهد افت یادگیری و کیفیت آموزش در کشور بودیم.

حسینی ادامه داد: در بحث ارائه دروس عملی که نیاز به برگزاری حضوری کلاس‌هاست، این افت با شدت بیشتری رخ داد؛ اما بروز این مشکلات دلیل بر نادیده گرفتن تلاش‌های نظام آموزش عالی و نظام آموزش و پرورش در این ایام نمی‌شود و همانطور که شاهد بودیم، به مرور از این افت یادگیری کاسته شد.

*فارغ‌التحصیلی سالانه ۱۲ هزار نفر در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: در این دانشگاه سالانه ۱۲ هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ وقتی آمار فارغ‌التحصیلان و تعداد ورودی‌های جدید، از قبل و بعد شیوع کرونا را بررسی کردیم به وضوح متوجه شدیم که این آمار تفاوت چندانی با قبل از این اپیدمی نداشته است.

وی در خصوص جلوگیری تقلب در آزمون های مجازی، گفت: در زمان برگزاری حضوری آزمون‌ها، برخی دانشجویان مرتکب تقلب می شدند بنابراین این پدیده نوظهور نیست و در برگزاری مجازی آزمون‌ها به دلیل فراهم نبودن شرایط برای نظارت کامل و دقیق، ممکن است این اتفاق صورت گیرد اما با ارزیابی‌های مستمر در طول ترم می‌توان تا حد زیادی به کنترل آن پرداخت.

حسینی تصریح کرد: در دانشگاه تهران ارزیابی نهایی سطح یادگیری دانشجویان را به امتحان پایان ترم محدود نکردیم و در طول ترم، ارزیابی‌های مستمری انجام دادیم از این رو افت کیفیت آموزش این دانشگاه را به حداقل رساندیم و به جلوگیری از تقلب پرداختیم.

وی ابراز کرد: در مجموع می توان گفت که نظام آموزش عالی در زمان شیوع ویروس کرونا عملکرد خوبی داشته و از تعطیلی کلاس‌ها و آموزش در این ایام جلوگیری کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + یازده =