کد خبر : 267385
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

ملی‌پوش فوتبال زنان: عطش ثابت کردن خودمان را داریم

ملی‌پوش فوتبال زنان: عطش ثابت کردن خودمان را داریم

هاجر دباغی می‌گوید برگزاری اردوی تیم ملی بعد از دو سال تعطیلی و اختصاص امکانات مناسب به زنان باعث شده تا بازیکنان انگیزه بالایی برای کسب نتایج مناسب در رویدادهای برون مرزی داشته باشند.

به گزارش عصرقائم، تیم ملی فوتبال زنان ایران بالاخره بعد از گذشت دو سال تعطیلی،  اردوهای خود را آغاز کرد تا برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده شود. به این ترتیب اولین اردوی انتخابی از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار شد.

مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های زنان آسیا از ۲۱ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۰ با حضور ۳۰ تیم در ۶ گروه چهار تیمی و دو گروه سه تیمی به صورت متمرکز برگزار می‌شود که از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی صعود می‌کند. مرحله نهایی نیز  از ۳۰ دی ماه تا ۱۷ بهمن ماه با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. ایران ابتدا باید در مرحله مقدماتی رقابت کند و به عنوان مسابقه تدارکاتی خرداد ماه به بلاروس اعزام می‌شود.

هاجر دباغی یکی از ملی‌پوشان فوتبال زنان در مورد اولین اردوی انتخابی به ایسنا گفت: نسبت به اردوهای انتخابی قبلی از نظر امکانات و نگاه فدراسیون خیلی متفاوت بود. علاوه بر این کادر فنی تیم ملی هم فوق‌العاده است. تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتیم و به برنامه‌هایمان برای آینده امیدوار شدیم.

او افزود: اردو انتخابی بود و همه با هم رقابت داشتند. خوشبختانه همانطور که لیگ در سال‌های اخیر پیشرفت کرده، بازیکنان دعوتی هم جهش داشتند و رقابت نسبت به سال‌های قبل خیلی سخت شده بود. با توجه به تیمی که دیدیم، نگاه فدراسیون و برنامه‌ریزی کادر فنی، اگر همین‌گونه با برنامه پیش برویم، می‌توان به آینده امیدوار بود.

دباغی با بیان اینکه بازیکنان از همه نظر نسبت به سال‌های قبل پیشرفت کرده‌اند، ادامه داد: از نظر تکنیکی و تاکتیکی خیلی خوب شده‌اند و رقابت هم تنگاتنگ بود. وضعیت دعوتی‌ها در سال‌های گذشته به شکلی بود که می‌شد از قبل نفرات اصلی را حدس زد اما این دوره رقابت زیادی  وجود دارد و نمی‌توان فهمید چه کسی انتخاب می‌شود.

این بازیکن به ارزیابی خود از وضعیت ایران برای حضور در جام ملت‌های زنان آسیا اشاره کرد و گفت: تمرینات خیلی خوبی دیده‌ایم و بازیکنان انگیزه خیلی بالایی دارند اما فکر می‌کنم معیارها با بازی تدارکاتی مقابل بلاروس و ازبکستان دستمان می‌آید.

دباغی در پایان در مورد انگیزه بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی گفت: انگیزه‌ها خیلی زیاد است، چون دو سال هیچ اردوی ملی نداشتیم و از طرفی امکانات خوبی در اختیارمان قرار داده‌اند، به همین دلیل همه عطش این را داریم که ثابت کنیم اگر به ما هم توجه کنند، نتایح خوبی را بدست می‌آوریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − پنج =