کد خبر : 263989
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
-

برخورد جدی با سوء استفاده‌کنندگان از نام و برند پژوهشگاه رویان

برخورد جدی با سوء استفاده‌کنندگان از نام و برند پژوهشگاه رویان

با جستجوی نام “رویان” در اینترنت، با مراکز و مؤسسه‌هایی مواجه می‌شویم که با نام “رویان” در زمینه‌هایی مانند درمان ناباروری، پوست، مو و زیبایی، درمان چاقی و لاغری، تولید و عرضه دارو، دامپزشکی فعالیت می‌کنند؛ این درحالی است که نام و برند “رویان”، یک نام شناخته‌شده در عرصه ملی و بین‌المللی است که خدمات در حوزه‌های ذکر شده را تنها تحت عنوان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی ارائه می‌کند.

به گزارش عصرقائم، دکتر عبدالحسین شاهوردی در گفت‌وگو ، گفت: تیم‌های تخصصی در بخش‌های مختلف پژوهشگاه رویان همواره تلاش کرده‌اند منافع مردم و دریافت‌کنندگان خدمات مختلف را بر منافع خود ارجح بدانند، زیرا مردم را سرمایه ارزشمندی می‌دانند. این خدمات در حوزه‌های مختلف شامل درمان ناباروری، سلول درمانی، سلول‌های بنیادی، چاقی و دیابت تحت عنوان نام و برند “پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی” ارائه می‌شود و سعی و تلاش مستمر ما، حفظ و حراست از این نام و برند بوده است.

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به تخلف‌ها و سوء استفاده‌هایی که از نام و برند پژوهشگاه رویان می‌شود، تأکید کرد: موارد مختلفی از تخلف در این زمینه را شاهد هستیم. مراکز درمان ناباروری و تعیین جنسیت، کلینیک‌های پوست و زیبایی، کاشت مو، درمان چاقی و لاغری، دامپزشکی، حتی فروش دارو با نام و برند رویان در سطح کشور دیده می‌شود. گاهی اوقات از تصاویر پژوهشگران و حتی تبلیغات مربوط به پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، برای تبلیغ و ارائه خدمات مختلف سوء استفاده می‌شود.

دکتر شاهوردی گفت: نام و برند رویان همواره به عنوان “پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی” ذکر و خدمات این پژوهشگاه صرفاً در شهر تهران و یک مرکز در اصفهان ارائه می‌شود. در بحث درمان ناباروری غیر از مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه رویان (منطقه بنی‌هاشم تهران) و مرکز دیگری با همکاری هلال احمر تحت عنوان رویش (در منطقه تهرانپارس)، شعبه دیگری نداریم و سایر فعالیت‌های مشترک پژوهشگاه در زمینه درمان ناباروری، ارائه مشاوره و حمایت علمی از سایر مراکز درمان ناباروی کشور است.

وی افزود: در زمینه برخورد با افراد و مؤسسه‌هایی که از نام و برند رویان سوء استفاده می‌کنند برخورد جدی و قاطع را در دستور کار قرار داده­‌ایم به همین منظور دفتر حقوقی پژوهشگاه رویان در بخش‌های مختلف ورود پیدا کرده است و در بحث مالکیت معنوی، اقدام به ثبتِ نام و برند رویان و فعالیت‌های این پژوهشگاه کرده‌ایم.

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تأکید کرد: در زمینه افراد و مؤسسه‌هایی که از روی ناآگاهی، غفلت یا هر مورد دیگری، اقدام به سوء استفاده از نام و برند رویان می‌کنند، در گام نخست به شکل تذکر و در مراحل بعدی به شکل حقوقی برخورد می‌کنیم. مردم نیز باید در این زمینه دقت‌نظر داشته باشند تا مورد سوء ‌استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

 پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در قالب ۳ پژوهشکده شامل: “پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی رویان”، “پژوهشکده پزشکی تولید مثل رویان”، “پژوهشکده زیست فناوری” و ۳ مرکز خدمات تخصصی شامل: “مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری”، “مرکز سلول درمانی”، “مرکز دیابت، چاقی و متابولیسم” فعالیت می‌کند. متقاضیان دریافت خدمات مختلف باید صرفاً از طریق وب سایت این پژوهشگاه رویان، اطلاعات و شماره تماس این مراکز را دریافت نمایند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 8 =