کد خبر : 262897
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

پیشنهاد جبران باسیل برای تشکیل یک هیئت سیاسی جهت مذاکره دشمن اسرائیلی!

پیشنهاد جبران باسیل برای تشکیل یک هیئت سیاسی جهت مذاکره دشمن اسرائیلی!

رئیس فراکسیون “لبنان قدرتمند” با فاصله گرفتن از حداقل‌های توافق شده داخلی، تشکیل فوری هیئتی سیاسی را برای مذاکره با دشمن اسرائیلی خواستار شد!

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه الاخبار چاپ لبنان، اظهارات عصر یکشنبه جبران باسیل، رئیس فراکسیون “لبنان قدرتمند” درباره مساله تعیین مرزها غافلگیر کننده بودند. او در زمان تلف شده میان تعلیق مذاکرات غیرمستقیم با دشمن و انتظار برای روشن شدن موضعگیری آمریکایی-اسرائیلی، موضعگیری‌های متعددی را در پیش گرفت که در آنها از حداقل توافق شده در داخل فاصله زیادی داشت. گرچه او برخی پیشنهادها را دوباره ساماندهی کرده و آنها را به گونه‌ای ارائه داد که گویا نتیجه تفکر شخصی او هستند از جمله پیشنهاد تقسیم ثروت که پیش از این از سوی لبنان رد شده بود، اما خطرناک‌ترین نکته در اظهارات باسیل پیشنهاد او برای انتقال مذاکرات غیرمستقیم از سطح کاملا فنی به سطح سیاسی بود! به این شکل که او خواست لبنان سریعا یک هیئت مذاکره‌کننده به ریاست نماینده‌ای از طرف رئیس جمهوری و با عضویت نمایندگانی از نخست وزیر، وزرای خارجه، کار، انرژی و البته ارتش لبنان تشکیل دهد تا بر اساس یک معیار مشخص و شیوه معین در تعیین مرزها، مذاکره با اسرائیل را تکمیل، مذاکره با قبرس را دوباره بررسی کرده و همین‌طور مذاکره با سوریه را آغاز کند.

همچنین از نظر باسیل مذاکرات با رژیم صهیونیستی باید بر اساس سه اصل زیر از سر گرفته شوند:

– توقف هر گونه عملیات حفاری یا تولید از طرف اسرائیل در هر منطقه‌ای که مورد اختلاف محسوب شود.

– رها کردن دو خط یک و ۲۳ و توافق درباره خط جدیدی میان خط هوف و خط ۲۹. این خط باید توسط کارشناسانی بین‌المللی تعیین شود و من پیشنهاد می‌کنم با یک شرکت آمریکایی متخصص در این زمینه توافق شود.

– افزودن فاکتور دیگری برای تعیین مرزها یعنی فاکتور تقسیم ثروت‌ها از طریق یک طرف سوم که یک شرکت و یا ائتلافی از شرکت‌ها باشد که کار تولید و تقسیم سهم‌ها میان دو طرف را بر اساس دو توافق جداگانه با شرکت انجام دهد.

باسیل افزود: موضعگیری خردمندانه (منطقی) ما در لبنان بهبود بخشیدن به شرایط مذاکراتی است یعنی اینکه خط ۲۹ روی میز مذاکره قرار بگیرد اما نه در حدی که هر گونه امتیازدهی میلیمتری خیانتی ملی قلمداد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − چهار =