کد خبر : 262454
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
-

مازندران در چند قدمی پایان مرحله نخست واکسیناسیون کرونا

مازندران در چند قدمی پایان مرحله نخست واکسیناسیون کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه با توجه به تنوع واکسن‌های کرونا، مرحله اول واکسیناسیون در چند روز آینده به اتمام می‌رسد، گفت: پس از اتمام این واکسیناسیون، وارد مرحله دوم می‌شویم و براساس دستورالعمل کشوری برای سنین بالا تزریق می‌شود.

به گزارش عصرقائم، سید عباس موسوی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه با توجه به تنوع واکسن‌های کرونا، مرحله اول واکسیناسیون در چند روز آینده به اتمام می‌رسد، گفت: پس از اتمام این واکسیناسیون، وارد مرحله دوم می‌شویم و براساس دستورالعمل کشوری برای سنین بالا تزریق می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در مجموع حدود ۲۰ هزار نفر کادر بهداشتی درمانی سایر گروه‌ها واکسینه می‌شوند، افزود: واکسیناسیون در مرحله اول برای کادر بهداشتی، درمانی، برخی از بیماران خاص و جانبازان با درصد‌های بالا بود و کادر درمان در همه جای دنیا اولویت اول واکسیناسیون قرار دارند.

وی گفت: مانند همه درمان‌ها در هر بیماری، هر واکسن عارضه خاص خودش را دارد و همه واکسن‌هایی که در ایران استفاده می‌شود مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: عوارض این واکسن‌ها نسبت به مرگ و میری که بیماری کرونا ایجاد می‌کند اصلا قابل مقایسه نیست و سازمان بهداشت جهانی تاکید می‌کند که بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن بوده تا بتوان علاوه بر کاهش مرگ و میر، زنجیره انتقال بیماری را هم قطع کرد.

موسوی با بیان اینکه اکنون کرونای هندی، کشور هند را با تعداد زیادی بیمار با مرگ و میر بالا درگیر کرده است، داد: تجربه نشان داده که این نوع ویروس هم خیلی سریع به کشور‌های مختلف می‌رسند و ما هم باید آمادگی کامل داشته باشیم و همه کسانی که نسبت به ویروس آسیب پذیر هستند را واکسینه کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =