کد خبر : 262013
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
-

افشای اختلافات میان بایدن و اعضای دولتش بر سر پناهجویان

افشای اختلافات میان بایدن و اعضای دولتش بر سر پناهجویان

براساس گزارش‌ها، زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفت تا محدودیت دوره ترامپ برای پذیرش پناهجویان را همچنان حفظ کند، نظر بسیاری از مقام‌های ارشد دولتش را رد کرد.

به گزارش عصرقائم، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، تصمیم جو بایدن با توصیه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و دیگر مشاوران ارشد مغایرت داشت و عمدتا از نگرانی‌ها درباره بحران‌ها در مرز مکزیک ناشی می‌شد.

طبق این گزارش، بلینکن شخصا از بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست کرد تا از افزایش سطح ۱۵ هزار پناهجو که دولت ترامپ وضع کرده بود، حمایت کند و در این بین به سابقه خانوادگی خودش در نجات از هولوکاست اشاره داشت.

کاخ سفید به درخواست پایگاه خبری هیل در رابطه با این گزارش پاسخی نداد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از آنکه به تصمیم حفظ سطح پیشین پناهجویان برسد، رایزنی‌هایی داشت و به مدت دو ماه مردد مانده بود. این تصمیم با واکنش منفی دموکرات‌ها و فعالان مواجه شد که بایدن را به نقض وعده‌اش برای افزایش سقف پناهجویان پذیرفته‌شده در آمریکا متهم می‌کردند.

جو بایدن در ابتدا وعده داد که امسال به ۶۲ هزار و ۵۰۰ پناهجو اجازه ورود دهد و هدف نهایی خود را افزایش سقف به ۱۲۵ هزار تن در سال مالی ۲۰۲۲ اعلام کرد. به دنبال انتقادات، سخنگوی کاخ سفید گفت که این سقف افزایش خواهد یافت اما نه در حد ۶۲ هزار و ۵۰۰ تن.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: در چند هفته گذشته، بایدن با مشاوارنش رایزنی کرده است تا مشخص شود چه تعداد پناهجو از الان تا اول اکتبر در ایالات متحده پذیرش شوند. با توجه به برنامه پذیرشی که ما به ارث برده‌ایم و فشار روی دفتر اسکان دوباره پناهجویان، به نظر می‌رسد هدف اولیه ۶۲ هزار و ۵۰۰ تن عملی نباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 15 =