کد خبر : 261670
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
-

دعوت زلنسکی از پوتین برای ملاقات در منطقه جنگ‌زده دونباس

دعوت زلنسکی از پوتین برای ملاقات در منطقه جنگ‌زده دونباس

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین سه‌شنبه همتای روس خود را برای دیدار با او در منطقه دونباس، واقع در شرق این کشور به منظور انجام مذاکراتی برای پایان دادن به درگیری در آنجا و کاهش تنش‌ها میان دو کشور به چالش کشید.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلنسکی عصر سه‌شنبه با دعوت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک سخنرانی ویدیویی، همچنین از حامیان غربی کی‌یف خواست تا سیگنال‌های روشنی بدهند که حاضرند از این کشور در بن‌بست با روسیه حمایت کنند.

کی‌یف و مسکو یکدیگر را مقصر افزایش درگیری‌ها در دونباس می‌دانند؛ جایی که نیروهای اوکراینی با نیروهای طرفدار روسیه درگیر هستند و این تنش‌ها از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۴ هزار کشته بر جای گذاشته است.

اوکراین، متحدان غربی آن و ناتو همگی روسیه را به تجمیع تحریک آمیز نیروها در مرز شرقی اوکراین و در شبه جزیره کریمه متهم می‌کنند. روسیه هم آمریکا و ناتو را به فعالیت تحریک‌آمیز در منطقه دریای سیاه متهم کرده است.

زلنسکی گفت: آقای پوتین، من حتی حاضرم جلوتر بیایم و از شما دعوت کنم که در هر کجای دونباس اوکراین که بخواهید، جایی که جنگ است، ملاقات کنیم.

این بن بست موجب شده است تا اوکراین از کشورهای عضو ناتو بخواهد تا این کشور را در این ائتلاف نظامی بپذیرند. اوکراین همچنین از اتحادیه اروپا خواسته تا تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه مسکو وضع کند اما اذعان دارد که ممکن است این اتحادیه برای انجام چنین کاری آماده نباشد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت: شهروندان ما به سیگنال‌های روشنی نیاز دارند که در هشتمین سال جنگ، یک کشوری که به بهای از دست دادن جان‌ مردمش سپری مقابل اروپاست، نه صرفا به عنوان شریک بلکه به عنوان هم تیمی و کسی که مستقیم در زمین بازی است و شانه به شانه حرکت می‌کند، حمایت دریافت خواهد کرد.

زلنسکی گفت: اوکراین حاضر است به این درگیری از طریق دیپلماسی پایان دهد اما اگر مورد حمله قرار بگیرد برای دفاع از خود آماده است. سوال اینجاست که آیا اوکراین جنگ می‌خواهد؟ خیر. اما آیا اوکراین برای جنگ آماده است؟ بله.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 17 =