کد خبر : 257682
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
-

آخرین تلاش‌های “امید شهرخسته” برای بقا

آخرین تلاش‌های “امید شهرخسته” برای بقا

نساجی سال ۹۹ را در حالی تمام کرد که برای بقا در لیگ برتر و زنده نگه داشتن امیدهای یک شهر، باید به تک تک امتیازات چنگ بزند.

به گزارش عصرقائم، سال ۹۹ برای نساجی دو نیمه متفاوت داشت و فوتبال دو روی مختلف خود را به هواداران قائمشهری نشان داد؛ گویا قرار نبود امید شهر خسته (لقب نساجی در قائمشهر) در لیگ بیستم هم شگفتی‌ساز شود و تیم‌های بزرگ لیگ برتر را، یکی بعد از دیگری‌ زمین‌گیر کند.

بعد از نتایج درخشان قرمزپوشان قائمشهری در لیگ نوزدهم، سرمربی و بازیکنان این تیم یک به یک راهی تیم‌های متمول شدند و در نتیجه تنها تیم شمالی ایران، در نیم‌فصل نخست لیگ بیستم در جایگاه پانزدهم به کار خود پایان داد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به عملکرد نساجی در یک سال گذشته که با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود.

نتایج درخشان در ادامه لیگ نوزدهم

روی کار آمدن محمود فکری به عنوان سرمربی نساجی، برای قائمشهری‌ها با نتایج درخشانی همراه بود. بعد از ادامه برگزاری مسابقات لیگ نوزدهم از اواسط تیر ماه، نساجی در هیچ دیداری شکست نخورد و لیگ را با پیروزی یا مساوی به پایان رساند.

درخشان‌ترین نتایج قائمشهری‌ها را در لیگ نوزدهم، شکست دادن سپاهان، تراکتور، ماشین‌سازی و همینطور زمین گیر کردن استقلال بود که در نهایت باعث شد آن ها لیگ را در رتبه هشتم جدول تمام کنند.

این نتایج باعث تمدید قرارداد محمود فکری و امیدواری مدیران و هواداران این تیم به تکرار نتایج نساجی در لیگ بیستم شود.

جدایی محمود فکری

محمود فکری فکرش را هم نمی‌کرد که بلافاصله بعد از اولین تجربه مربیگری در لیگ برتر به سرمربیگری استقلال برسد. به همین دلیل او قراردادش را برای چندین فصل آینده با نساجی تمدید کرده بود.

با این حال، روزگار بر وفق مراد فکری بود و او با اولین پیشنهاد استقلال، نساجی را در مراحل آماده‌سازی برای حضور در لیگ‌برتر ترک کرد که با مخالفت و اعتراض مسئولان نساجی همراه بود. در واکنش به این موضوع، فکری گفت «برای آمدن به استقلال منزل مسکونی خودم را هم می‌فروشم.» او این حرف را زد و راهی تهران شد.

در پی این اتفاق، نساجی از فکری و دستیارانش شکایت کرد و توانست احکامی را علیه این دو نفر بگیرد اما مساله مهم انتخاب سرمربی بود که نیمکت تیم به وحید فاضلی، دستیار فکری واگذار شد.

کوچ ستاره‌ها

در همین زمان تعدادی از بازیکنان نساجی هم این تیم را ترک کرده بودند. محمد عباس‌زاده به تراکتور رفت، حسین ماهینی راهی سایپا شد، علی شجاعی به پرسپولیس پیوست، روح الله باقری شاگرد محرم نویدکیا در سپاهان شد، علیرضا حقیقی و علی اصغر عاشوری به خدمت گل گهر درآمدند، محمد میری در فولاد خوزستان شاگرد نکونام شد و رحمان جعفری هم به شهرخودرو پیوست.

با رفتن این بازیکنان که همگی جزو ترکیب اصلی نساجی در لیگ نوزدهم بود، تیم تقریبا خالی از بازیکن شده بود و جایگزین‌ها هم بازیکنان عمدتا لیگ یکی بودند که حالا مجال حضور در لیگ برتر را یافته بودند اما عملکردشان به حدی ضعیف بود که مجید جلالی، سرمربی وقت تیم گفت آن‌ها در حد و اندازه نساجی نیستند.

شروع امیدوارکننده که به شکست منجر شد

نساجی جزو تیم‌هایی است که در فصل جاری یک هفته هم در صدر جدول ایستاد. این تیم با وحید فاضلی تا هفته پنجم درخشان بود و در زمره صدرنشین‌های لیگ بود اما افت آن‌ها از همین جا شروع شد و شکست‌هایی مانند باخت ۴ بر صفر به سپاهان هم رقم خورد.

کار تا جایی پیشرفت که این تیم در هفته دوازدهم تصمیم به برکناری وحید فاضلی گرفت تا به تیم شوک وارد شود.

ورود مجید جلالی برای احیای نساجی

مجید جلالی که دو سال قبل هم تجربه هدایت این تیم را داشت، با درخواست مالک و مدیران این تیم به قائمشهر رفت و هدایت نساجی را برعهده گرفت تا روند احیای “امید شهرخسته” را آغاز کند اما کار سخت‌تر از آن بود که تصور می‌شد.

جلالی در چهار بازی ابتدایی خود چهار شکست را متحمل شد و علیه برخی از بازیکنان تیمش صحبت کرد و بازیکنان آکادمی را جایگزین برخی از بازیکنان باتجربه کرد تا این تیم را از سقوط نجات دهد.

در نهایت نساجی در پایان نیم‌فصل نخست، یک پله دیگر هم سقوط کرد و کار را در رتبه پانزدهم جدول تمام کرد تا عملا در منطقه سقوط قرار گیرد.

تغییر دقیقه نودی در پایان سال ۹۹

در نهایت در نقل و انتقالات نیم‌فصل نساجی بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفت تا زیر نظر مجید جلالی این تیم دوباره سرپا شود. سعید آقایی، علی آل کثیر، اکبر صادقی و … بازیکنانی هستند که جلالی تصمیم گرفت با آن‌ها روند مایوس کننده این تیم را تغییر دهد.

او به هواداران نساجی قول داده بود که این تیم را در لیگ برتر حفظ خواهد کرد تا آن‌ها با بازگشت ورزشگاه‌ها، مجددا به استادیوم بیایند و تیمشان را به سبک و سیاق خاص خود تشویق کنند اما عمر کاری جلالی هم در نساجی طولانی نبود و در پایان سال ۱۳۹۹ جایش را به ساکت الهامی داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =