کد خبر : 251754
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
-

آشنایی با فیلترشنی تصفیه آب استخر و کشاورزی

آشنایی با فیلترشنی تصفیه آب استخر و کشاورزی

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام ناب زیست، دستگاه فیلتر شنی به صورت فیزیکی آب را فیلتراسیون می کند و یکی از موثرترین روشها برای از بین بردن ناخالصی ها و کاهش دادن غلظت جامدات معلق موجود در آب می باشد. این فیلترها ۱ یا چند لایه دارند و هر لایه دارای ذراتی از جنس سنگ

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام ناب زیست، دستگاه فیلتر شنی به صورت فیزیکی آب را فیلتراسیون می کند و یکی از موثرترین روشها برای از بین بردن ناخالصی ها و کاهش دادن غلظت جامدات معلق موجود در آب می باشد.

این فیلترها ۱ یا چند لایه دارند و هر لایه دارای ذراتی از جنس سنگ و یا گرانیت می باشد. بستر ۱ لایه فقط دارای یک نوع شن یا سیلیس می باشد و بستر چند لایه چند نوع شن یا سیلیس با چگالی های مختلف دارد.

فیلتر شنی برای تصفیه آب های سنگین و نیمه سنگین به شدت مناسب است و به طور گسترده ای در صنایع مربوط به آب مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این فیلتر برای تصفیه آب استخرهای شنا و تفریحی، فاضلاب های صنعتی و انسانی، آب های برج خنک کن، آب های دارای کدری بالا، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، صنایع شیلات، واحدهای صنعتی و تجاری، پیش تصفیه اسمز معکوس، تاسیسات موتورخانه، تصفیه آب کشاورزی و آب آشامیدنی استفاده می شود.

فیلتر شنی دارای لوله ورودی آب، لوله خروجی آب، منبع شست و شوی معکوس، فشارسنج، دریچه های دسترسی و بازدید، تخلیه هوا و نازل می باشد.

فیلترهای شنی به طور کلی دارای ۳ دسته هستند که عبارتند از:

فیلتر شنی آهسته

این نوع فیلتر سرعت جریان آب را کاهش می دهد و از هیچ ماده منعقدکننده ای استفاده نمی کند. با آهسته کردن سرعت آب، فعالیت بیولوژیکی افزایش پیدا می کند و ذرات بیشتری فیلتر می شوند. همچنین تعداد زیادی میکروارگانیسم و آلاینده از بین می رود.

فیلتر شنی سریع

این نوع فیلتر به نوعی تحت فشار محسوب می شود و اندازه ها و قابلیت های مختلفی دارد. برای استفاده از فیلتر شنی سریع به محیط بزرگی نیاز نیست و فضای کم هم برای آن مناسب می باشد.

این فیلترها اغلب دارای جنس استیل یا فایبرگلاس هستند و در واحد های موازی چندگانه استفاده می شوند. اندازه ها و سایزهای بزرگ فیلتر شنی سریع دارای پوشش اپوکسی می باشند و اندازه و ابعاد کوچک آن جنس فایبرگلاس دارند.

فیلتر شنی تحت فشار

این نوع فیلتر بیشتر در استخرها و سیستم های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و با یکنواخت کردن سرعت جریان آب عملیات فیلتراسیون را انجام می دهد. فیلتر شنی تحت فشار ذرات دارای اندازه ۴۰ میکرومتر را حذف می کند و عملیات تصفیه و گندزدایی را با سرعت قابل قبولی انجام می دهد.

مزایای فیلتر شنی:

. هم بعنوان پیش تصفیه، هم به عنوان فیلتر جانبی و هم به عنوان فیلتر نهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

. ساختار و سیستمی ساده دارد.

. از بازدهی بالایی برخوردار است. (اندازه و مقدار دانه های شنی، سرعت عبور آب از بستر و روش شست و شوی معکوس در عملکرد و بازدهی فیلتر شنی تاثیرگذار هستند.)

. در انواع فضاها از کوچک گرفته تا بزرگ، قابل نصب است و مورد استفاده قرار می گیرد.

. ابعاد، اندازه ها، سایزها و ظرفیتهای مختلفی دارد.

. نصب و نگهداری از آن آسان است و از قیمت مناسب و ارزانی برخوردار می باشد.

نحوه کار فیلتر شنی به این صورت است که ابتدا آب آلوده و کثیف به وسیله لوله ورودی وارد مخزن می شود و سپس با فشار پمپ به سمت پایین فیلتر هدایت می گردد.

حین عبور تمام شن و ماسه ها، مواد اضافی و آشغالهای موجود در آب بین سوراخ های ریز فیلتر گیر می کند. در نهایت آب تصفیه و گندزدایی شده از سوراخ های بسیار ریز نازل هایی که کف مخزن تعبیه شده و از شن و سیلیس پوشیده شده اند، خارج می شود.

طی فرآیند بکواش یا همان پس شویی تمام ذرات معلق و مواد آلوده ای که بر روی سطح سیلیس باقی مانده اند و باعث کاهش کیفیت فیلتراسیون می شوند، از بین می روند.

در واقع فرآیند بکواش یک عملیات برای رفع گرفتگی فیلتر شنی و احیای سیستم است که به صورت دوره ای انجام می شود. به طور کلی بستر شنی و دانه های سیلیس باید در بازه زمانی ۳ تا ۱۰ سال تعویض شوند.

هنگام خرید فیلتر شنی حتما باید به نکات و مواردی توجه شود تا بهترین انتخاب صورت بگیرد.

. حتما به جنس بدنه و ضخامت آن دقت کنید. اگر جنس بدنه از فولاد باشد، فیلتر شنی استحکام بیشتری دارد.

. به پوشش داخلی و خارجی بدنه حتما دقت نمایید. در پوشش داخلی بدنه باید از رنگ دو لایه و اپوکسی و در پوشش خارجی بدنه از رنگ دو لایه روغنی استفاده شده باشد.

. نوع جوشکاری روی بدنه فیلتر شنی مهم است. بهتر است جوشکاری ها به صورت اتوماتیک انجام شده باشند.

. دریچه های دسترسی و بازدید فیلتر شنی را چک کنید. فیلتر باید دارای ۲ دریچه دست رو و آدم رو باشد و هر دو را داشته باشد.

. اندازه و سایز سیلیس های فیلتر بسیار مهم می باشد و براساس میزان فعالیت شما تعیین می شود.

قیمت فیلتر شنی به عواملی نظیر مدل و نوع، حجم آب ورودی و خروجی و قطعات به کار برده شده در آن، میزان صافی سازی و شدت فیلتراسیون بستگی دارد.

بطور کلی می توان گفت قیمت فیلتر شنی از ۴ میلیون تومان شروع می شود و تا ۷۰۰ میلیون تومان ادامه دارد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت فیلتر شنی با کارشناسان ما در شرکت ناب زیست تماس بگیرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + شانزده =