کد خبر : 250938
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
-

ماجرای اعتراض خلبان “آسمان” به عبور از نزدیکی منطقه نظامی

ماجرای اعتراض خلبان “آسمان” به عبور از نزدیکی منطقه نظامی

به گزارش قائم آنلاین، در برخی رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه، خلبان شرکت هواپیمایی آسمان که از مبداء نجف در عراق به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران در حال پرواز بوده، با نزدیک شدن به یک منطقه نظامی در نزدیکی مقصد، دود و انفجاری را مشاهده

به گزارش قائم آنلاین، در برخی رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه، خلبان شرکت هواپیمایی آسمان که از مبداء نجف در عراق به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران در حال پرواز بوده، با نزدیک شدن به یک منطقه نظامی در نزدیکی مقصد، دود و انفجاری را مشاهده کرده و به برج مراقبت فرودگاه مهرآباد اطلاع می‌دهد.

در مکاتبه صورت گرفته، کاپیتان پرواز این مساله را پس از فرود به مدیر عملیاتی اطلاع داده و آن را با حادثه پیش آمده برای هواپیمای مسافربری اوکراین مقایسه کرده است چرا که به اذعان او هنگام کاهش ارتفاع «یک انفجار روی زمین همراه با دود بسیار زیاد» را مشاهده کرده است.

محمد حسن ذیبخش – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برخی رسانه‌های خارجی سعی در ناامن جلوه دادن حریم هوایی ایران هستند، اظهار کرد: پس از بررسی این مسئله، نوار ویدوئی و مکالمات خلبان به این نتیجه رسیدیم که هواپیمای مورد نظر فاصله استاندارد را با منطقه داشته و هیچ گونه خطایی در زمینه هدایت و راهبری هواپیمای مورد نظر وجود نداشته است و این ادعا کاملا تکذیب می‌شود.

وی افزود: مشخصات این منطقه نظامی D۳N در همه نقشه های هوانورودی اعلام شده ودر دسترس همه خلبانان قرار دارد. از سوی دیگر در نوار مکالمات نیز خود خلبان اشاره می کند که فعالیت نظامی داخل خود منطقه است. بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فاصله هواپیما تا منطقه نظامی مورد نظر مطابق استاندارد بوده و کاملا فاصله لازم را داشته است و نهایتا هم این پرواز بدون مشکل در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین نشسته است.

ذیبخش گفت: نکته دیگر اینکه در بررسی نوار مکالمات بین برج مراقبت و خلبان، کنترلر فعال بودن منطقه را به اطلاع خلبان رسانده است و فعالیت‌های این منطقه در نقشه‌های هوانوردی نیز به صورت ۲۴ ساعته ثبت شده است اما خلبان باید این نکته را بداند که گزارش های ایمنی قبل از بررسی اجازه انتشار ندارد و این حرکت کاملا غیر حرفه ای انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 1 =