کد خبر : 249871
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
-

آزادسازی ۵۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در بهشهر

آزادسازی ۵۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در بهشهر

به گزارش قائم آنلاین، سردار مرتضی میرزایی در گفت و گویی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر غیر قانونی مقدار قابل توجهی از زمین های زراعی و کشاورزی در “بهشهر”، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ آن شهرستان قرار گرفت. وی افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری

به گزارش قائم آنلاین، سردار مرتضی میرزایی در گفت و گویی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر غیر قانونی مقدار قابل توجهی از زمین های زراعی و کشاورزی در “بهشهر”، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی آن شهرستان در اقدامی عملیاتی دیوارکشی ها و ساختمان های احداث شده در این زمین ها تخریب شد.

میرزایی، تصریح کرد: در این عملیات ۶۰ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مسئول ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط ۸ پرونده قضائی تشکیل و در اختیار مرجع قضائی گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

میرزایی با بیان این که زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند، از مردم خواست که قبل از خريد و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی آن استعلام کنند.

*آزاد سازی اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری نیز از آزاد سازی بیش از ۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از چنگ زمین خواران خبر داد.

ناصر علی صفر پور اظهار داشت : به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی ، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ساری به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی ساری، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با هماهنگی های قضائی و همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی چندین مورد از اراضی کشاورزی که با تغییر کاربری غیر مجاز که زمینخواران اقدام به دیوار کشی و ساخت بناهای نیمه کاره در آن کرده بودند را شناسایی کردند .

وی با بیان این که در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی ایجاد شده در این زمین ها تخریب شدند، گفت : با اجرای این طرح بیش از ۴ هکتار از اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي ساری، خاطر نشان کرد: حفظ اراضی کشاورزی ضمن این که از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است ، حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب آن می تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای آیندگان شود .

وی از شهروندان خواست: قبل از خرید هرگونه زمین و باغ و یا احداث بنا ، نسبت به دریافت استعلام از مراجع ذیصلاح در خصوص موقعیت و شرایط زمین های مورد نظر برای خریداری و یا هرگونهساخت و ساز اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =