کد خبر : 245333
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
-

رایزنی برای خرید واکسن کرونا از ۳ کشور جهان

رایزنی برای خرید واکسن کرونا از ۳ کشور جهان

به گزارش قائم آنلاین، سیما سادات لاری در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند و امیدواریم با همکاری خوب مردم کشورمان در اقصی نقاط کشور در اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش قائم آنلاین، سیما سادات لاری در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند و امیدواریم با همکاری خوب مردم کشورمان در اقصی نقاط کشور در اجرای طرح شهید سلیمانی که نمونه بارزی از جلب مشارکت‌های مردمی، هماهنگی‌های بین‌بخشی و استفاده بهینه از توان شبکه‌های بهداشتی و درمانی است گامی مؤثر در جهت کنترل اپیدمی بیماری برداشته شود.

 وی از تمامی هموطنان خصوصاً ساکنین مناطق شمالی کشور درخواست کرد در شب یلدا از رفتن به مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود و دیگران رعایت کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت تأکید بر اهمیت طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله و خانواده محور ( طرح سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ) درحال اجرا  است و در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی این طرح در قالب تیم های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف تشکیل و در چارچوب وظایف تعریف شده مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون چهار شرکت داخلی برای تولید واکسن ایرانی کرونا فعال هستند که تولیدات یک شرکت مرحله آزمایش بالینی واکسن خود را اوایل دی ماه سال جاری شروع می‌کند.

لاری افزود: در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش بالینی واکسن ایرانی، پیش‌بینی می‌شود که اوایل تیرماه سال آینده بر روی افراد مشمول که گروه‌های با ریسک بالاست، استفاده شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر پیگیری دریافت واکسن از کواکس (یک برنامه جهانی واکسن کرونا با هدایت سازمان بهداشت جهانی) که حدود ۱۸۶  کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران عضو آن هستند، از سه کشور دیگر نیز رایزنی برای خرید واکسن در دست اجراست.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان کشور‌هایی که وزارت بهداشت و درمان در حال رایزنی برای خرید واکسن کرونا از آنهاست را شامل هندوستان، روسیه و چین اعلام کرد و ادامه داد: به دلیل تحریم آمریکا، مبادلات ارزی برای خرید این واکسن‌ها و حتی واریز حق مشارکت ایران در کواکس نیز با مشکل مواجه است.

این مسئول ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان با وجود مشکلات پیشرو برای مبادلات ارزی جهت خرید واکسن، با همکاری برخی دستگاه‌ها پیگیری‌های خود را ادامه خواهد داد و در روز‌های اخیر گزارشات امیدوار کننده‌ای برای به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها جهت خرید واکسن داده شد.

لاری گفت: وزارت بهداشت و درمان مصوبه قانونی و منابع ارزی مورد نیاز را برای خرید واکسن کرونا در اختیار دارد، ولی به دلیل تحریم تبادل ارزی این خرید تاکنون به تاخیر افتاده است.

وی گفت: براساس برنامه ریزی در صورت خرید واکسن و حتی تولید داخلی آن، واکسن در مرحله نخست بر روی حدود ۲۰ درصد از جمعیت ایرانی انجام می‌شود که اولویت با گروه‌های پرخطر و سایر افرادی که در معرض خطر بالایی از ابتلا به ویروس قرار دارند خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + سیزده =