کد خبر : 245177
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
-

دولت در بودجه ۱۴۰۰ معیشت مردم را گروگان مذاکره کرده است

دولت در بودجه ۱۴۰۰ معیشت مردم را گروگان مذاکره کرده است

به گزارش قائم آنلاین، کیوان مرادیان کوچکسرائی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: به نظر می‌رسد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ارائه شده توسط دولت  قابل پذیرش از سوی مجلس نبوده و دولت لایحه مذکور را تنها جهت رد شدن به مجلس فرستاده است. نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ

به گزارش قائم آنلاین، کیوان مرادیان کوچکسرائی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: به نظر می‌رسد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ارائه شده توسط دولت  قابل پذیرش از سوی مجلس نبوده و دولت لایحه مذکور را تنها جهت رد شدن به مجلس فرستاده است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که درآمدهای پیش بینی شده در لایحه بودجه قابلیت تحقق ندارند، هزینه های فراوانی در لایحه مذکور آورده شده است.

وی با بیان اینکه در بخش درآمدها، فروش روزانه ۲٫۳ میلیون بشکه نفت، مالیات و پیش فروش نفت قابلیت تحقق چندانی ندارد، افزود: همچنین افزایش ۶۰ درصدی مصارف عمومی، کاهش سرمایه گذاری دولت از طریق کاهش سهم اعتبارات عمرانی از جمله اشکالات اساسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ است.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: به دلایل اشاره شده قاطبه نمایندگان مجلس بر این نظرند که بودجه ارائه شده قابلیت اجرا نداشته و به احتمال زیاد کلیات آن در مجلس رد خواهد شد.

وی  البته رد شدن کلیات بودجه به مفهوم تقابل مجلس با دولت نیست چرا که کلیات بودجه سال ۱۳۹۷ هم سابقا توسط مجلس وقت رد شده بود. مجلس دوره قبلی که همراهی فراوانی با دولت داشت و کاملاً با دولت هماهنگ بود.

مرادیان اضافه کرد: به نظر می رسد دولت در ارائه لایحه بودجه همچنان نگاه به بیرون از مرزها داشته و معیشت مردم را گروگان خواسته‌های خود از جمله مذاکرات احتمالی آینده گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: از طرف دیگر با توجه به اینکه مجری بودجه  سال ۱۴۰۰ دولت فعلی نخواهد بود، آن را با نگاه کارشناسی و قابلیت تحقق تدوین نکرده و با نگاه خوش بینانه به نظر می رسد به دنبال زمینگیر کردن دولت آتی است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 15 =