کد خبر : 242950
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
-

هانی‌زاده: آمریکا و نتانیاهو درصدد ایجاد جایگاه منطقه‌ای برای خود هستند

هانی‌زاده: آمریکا و نتانیاهو درصدد ایجاد جایگاه منطقه‌ای برای خود هستند

به گزارش قائم آنلاین، حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو ، با اشاره به روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین و خواست گروه های فلسطینی برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در طول نزدیک به ۸۰ سال گذشته یعنی از سال ۱۹۴۸ تاکنون رژیم صهیونیستی، در سال های اخیر بیشترین آسیب پذیری را از

به گزارش قائم آنلاین، حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو ، با اشاره به روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین و خواست گروه های فلسطینی برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در طول نزدیک به ۸۰ سال گذشته یعنی از سال ۱۹۴۸ تاکنون رژیم صهیونیستی، در سال های اخیر بیشترین آسیب پذیری را از داخل اراضی اشغالی داشته است.
وی یادآور شد : اختلافات بین تبارهای یهودی شرق و غرب بسیار زیاد بوده و در سال های اخیر برخی از یهودیان که از شرق مهاجرت کردند به عنوان شهروندان درجه ۲ تلقی می شوند در حالی که اشکنازی ها که از اروپا و آمریکا آمدند پست های کلیدی را در اختیار گرفته اند و همین مساله اختلافاتی را ایجاد کرده که منجر به تشکیل جنبش سیاسی در درون اراضی اشغالی بین یهودیان شده است.
این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: بنابراین طی سال اخیر این جنبش فعال شده و تظاهراتی که در ماه های اخیر مقابل دفتر نتانیاهو صورت گرفته نشان می دهد که اسرائیل علی رغم چتر حمایتی آمریکا و غرب از درون دچار آسیب شده است.
هانی زاده افزود: آمریکا و نتانیاهو درصدد هستند تا از رهگذر عادی سازی با برخی رژیم های مرتجع، جایگاهی برای خود در منطقه ایجاد کنند.
وی با بیان این که اکنون رژیم صهیونیستی دچار تزلزل شده است، خاطرنشان کرد: اکنون حماس، جهاد اسلامی و سایر جریان های فلسطینی با تکیه بر امکانات بومی خود درصدد تقابل با رژیم صهیونیستی بر آمده اند، هر چند که پشتوانه های عربی خود را از دست داده اند اما بسیاری از کشورهای اسلامی و محور مقاومت از جمله ایران، سوریه و عراق و… به شدت از مبارزات ملت فلسطین حمایت می کنند.
این کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به گسترش شهرک سازی ها گفت‌ : در حال حاضر گسترش شهرک سازی ها از سوی نتانیاهو آغاز شده و حتی تشکیلات خودگردان فلسطین هم که جریانی سازش کار است در کنار مبارزان فلسطینی قرار دارد و اسرائیل احساس انزوا می کند از این رو به دنبال ارتباط برقرار کردن با برخی کشورهای میکروسکوپی مثل بحرین و امارات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 11 =