کد خبر : 243014
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
-

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت برخی گمانه زنی های رسانه ای درباره دلیل عدم حضورش در مجلس هنگام تقدیم لایحه بودجه به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی را رد کرد و گفت : البته دولت با آن مصوبه (طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) موافق نیست و

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت برخی گمانه زنی های رسانه ای درباره دلیل عدم حضورش در مجلس هنگام تقدیم لایحه بودجه به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی را رد کرد و گفت : البته دولت با آن مصوبه (طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) موافق نیست و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند، اما نرفتن به مجلس صرفا به دلیل پروتکل‌های بهداشتی و نه مساله دیگر بوده است.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای حسینعلی امیری معاون پارلمانی‌ رییس‌ جمهوری، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

دولت درباره مصوبه مجلس به آیت الله جنتی نامه نوشت

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور مصوبه روز سه شنبه مجلس با عنوان” طرح راهبردی برای کاهش تحریم ها ” را به لحاظ قانون اساسی، دخالت در اختیارات شورای عالی امنیت ملی و دخالت در قوه مجریه خواند و از تنظیم نامه دولت به آیت الله جنتی در این مساله خبر داد.

وی همچنین با اشاره به موضوع تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت : آقای رئیس جمهور در مورد بودجه ۱۴۰۰ توضیح دادند. این آخرین بودجه دولت است. پیش‌بینی مهمی که در بودجه کردیم، روی منابع درآمدی است و فرض بر این است که در سال‌ آینده بتوانیم روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت به کشورهایی که متقاضی هستند بفروشیم یا صادر کنیم و نیز به صورت نقد و ریالی به مردم هم بفروشیم.

نگرانی اعضای دولت از مصوبه روز سه شنبه مجلس

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به بحث درباره مصوبه روز سه شنبه مجلس با عنوان” طرح راهبردی برای کاهش تحریم ها” در دولت از نگرانی برخی اعضای دولت نسبت به اینکه این مصوبه در روابط خارجی کشور مشکل ایجاد کند خبر داد و گفت: در این طرح با وزارتخانه‌ها و بخش‌های ذیربط مشورت نشده بود و این پختگی لازم را ندارد و در نحوه اجرا مشکل ایجاد می‌کند. برخی اعضای دولت نگران بودند که ممکن است با این طرح در روابط خارجی مشکلاتی به وجود بیاید.

اظهار امیدواری معاون رییس جمهور نسبت به اجرای بودجه سال جدید از ابتدای ۱۴۰۰

حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ زودتر از موعد تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، گفت: امیدواریم از ابتدای سال ۱۴۰۰ بر اساس بودجه این سال پیش برویم.

وی ادامه داد : این لایحه اعلام وصول شد و طبق قانون داخلی مجلس لایحه باید چاپ و دسترس نمایندگان محترم قرار بگیرد و به زودی به کمیسیون های تخصصی و تلفیق ارجاع می شود.

مشترکان کم مصرف آب مشمول تخفیف صددرصدی می شوند

رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به اینکه برای اصلاح الگوی مصرف، طرحی آماده کرده ایم که در دولت بررسی و تصویب شده و امسال اجرایی می شود،‌ گفت: با هدف اصلاح فرهنگ مصرف، مشترکین کم مصرف آب مشمول تخفیف های صددرصدی می شوند.

در جلسه امروز هیات وزیران همچنین  با اصلاح مصوبه های مربوط به تشکیل شورای توسعه سواحل مکران موافقت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − دوازده =