کد خبر : 242397
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
-

رویارویی کشاورزان معترض و نیروهای امنیتی در مرز دهلی‌نو

رویارویی کشاورزان معترض و نیروهای امنیتی در مرز دهلی‌نو

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از رویترز، یک روز بعد از پایان درگیری‌ها در ضمن این توافق که کشاورزان می‌توانند در پایتخت تظاهرات کنند، تنشها مجددا به سبب اعتراض به قوانینی که از نظر کشاورزان حقوق آنها در زمینه حداقل قیمت تمام شده خرید محصولاتشان را سلب می‌کند، بالا گرفت. برخی کشاورزانی که با

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از رویترز، یک روز بعد از پایان درگیری‌ها در ضمن این توافق که کشاورزان می‌توانند در پایتخت تظاهرات کنند، تنشها مجددا به سبب اعتراض به قوانینی که از نظر کشاورزان حقوق آنها در زمینه حداقل قیمت تمام شده خرید محصولاتشان را سلب می‌کند، بالا گرفت.

برخی کشاورزانی که با کامیون، اتوبوس و تراکتور به مرز سینگوی شهر دهلی با هاریانا رسیدند، اتوبان شمالی اصلی منتهی به پایتخت را امروز شنبه مسدود کردند. آنها شعارهایی علیه دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند سر داده و پرچمهای قرمز، زرد و سبز اتحادیه‌های کشاورزان را تکان می‌دادند.

به نظر رسید آنها برای یک تحصن طولانی برنامه ریزی کرده و از رفتن به مکانهای تعیین شده برای اعتراض خودداری کردند که این نگرانی‌ها در خصوص وقوع درگیری‌های جدید میان نیروهای امنیتی و معترضان را افزایش داد.

روز جمعه پلیس هند قبل از آنکه به معترضان اجازه راهپیمایی به سمت پایتخت و برپایی یک اعتراضات در محلی تعیین شده را بدهد، برای متفرق ساختن آنها گاز اشک آور شلیک و از خودروهای آبپاش استفاده کرد.

هم نیروهای امنیتی و هم کشاورزان موانعی را با هدف جلوگیری از درگیری‌های روز جمعه نصب کردند.

هاربهاجان سینگ، یک معترض ۷۵ ساله اهل آمریتسار در ایالت پنجاب گفت، او و معترضان دیگر خودشان را برای برپایی کمپ آماده کرده‌اند. او گفت که معترضان خواستار برگزاری نشستی ویژه در پارلمان با هدف لغو قوانین جدید حوزه کشاورزی هستند.

رائول گاندی، رهبر حزب اپوزیسیون “کنگره”، دولت هند را محکوم کرده و در توئیتی در واکنش به یک تصویر از یک مامور پلیس مشغول کتک زدن یک کشاورز با باتوم نوشت: شعار ما این است “درود بر سرباز، درود بر کشاورز” اما امروز غرور نخست وزیر مودی موجب شد سرباز در برابر کشاورز قرار بگیرد. این بسیار خطرناک است.

قوانین مودی که در ماه سپتامبر تصویب شدند، به کشاورزان اجازه می‌دهند که محصولاتشان را به هر کجا از جمله شرکتهای بزرگی همچون والمارت بفروشند نه اینکه فقط به بازارهای عمده فروشی تنظیم شده از سوی دولت که در آنها کشاورزان از حداقل قیمت خرید برخوردار می‌شدند، بفروشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =