کد خبر : 236879
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
-

تداوم گرانی موز و گوجه در بازار مازندران

تداوم گرانی موز و گوجه در بازار مازندران

به گزارش قائم آنلاین، امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو ، از تداوم گرانی قیمت گوجه و موز در اولین روز از  هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: هر کیلو موز در میادین میوه ۲۳ هزار تومان و گوجه نیز بین ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است. وی افزود: با احتساب سود قانونی تا ۳۰ درصدی

به گزارش قائم آنلاین، امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو ، از تداوم گرانی قیمت گوجه و موز در اولین روز از  هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: هر کیلو موز در میادین میوه ۲۳ هزار تومان و گوجه نیز بین ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است.

وی افزود: با احتساب سود قانونی تا ۳۰ درصدی خرده‌فروشان، قیمت برای مصرف کننده خیلی بالا است و امیدواریم طی روزهای آینده شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران با اشاره به افزایش حدود ۸ هزار تومانی گوجه طی هفته‌های اخیر، خاطرنشان کرد: دلیل گرانی این روزهای گوجه در بازار بیشتر به سرما و همچنین صادرات این محصول بر می‌گردد و بنظر می‌رسد تنش گوجه در بازار تا دو هفته آینده با ورود گوجه‌های جنوب به بازار مرتفع خواهد شد.

فخرآوران متذکر شد: موز یک محصول وارداتی است که با توجه به نوسانات ارزی فعلی کشور، قیمت آن متاثر از نوسانات دلار است و البته طی روز جاری مجددا شاهد افزایش قیمت موز در میادین بودیم.

وی در خصوص وضعیت مرکبات در میادین از خرید گرفته قیمت فروش این محصولات، اعلام کرد: همچنان خرید نارنگی در میادین استان ادامه دارد و در حال حاضر شاهد ورود پرتقال‌های زودچین به بازار هستیم که به باغداران توصیه می‌کنیم صبور باشند و پرتقال را به موقع به بازار روانه کنند.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران با بیان اینکه اصلا مشکل کمبود مرکبات در بازار نداریم، ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو نارنگی در میادین میوه بین ۵ هزار الی ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال نیز کیلویی ۶ هزار تومان است.

فخرآوران در خصوص قیمت امروز انواع میوه در میادین استان اعلام کرد: هر کیلو سیب سفید میادین میوه ۱۰ هزار تومان، سیب قرمز ۸ هزار تومان، انگور بی دانه ۱۲ هزار تومان، انگور سیاه ۱۰ هزار تومان و گلابی ۲۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: هر کیلو بادمجان نیز در میادین استان ۴ هزار تومان، سیب زمینی ۴ الی ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز ۵ هزار تومان، انار درجه یک ۱۳ هزار تومان، انار ساوه ۸ هزار تومان، گوجه ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان، خیار ۴ الی ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و موز ۲۳ هزار تومان است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران گفت: سود قانونی واحدهای صنفی بین ۲۰ و نهایتا تا ۳۰ درصد از قیمت فروش می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =