کد خبر : 236028
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
-

پروژه ساخت محله شهرک‌نشین جدید در قدس اشغالی

پروژه ساخت محله شهرک‌نشین جدید در قدس اشغالی

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه القدس العربی نوشت، طرح احداث یک محله شهرک نشین را رئیس این کمیته امضا کرده که قرار است در دو قطعه زمین مجزا در دو طرف خیابان الالتفافی شماره شش در شهرک بیت حنینا در شمال قدس اشغالی ساخته شود. خیابان الالتفافی شهرک “رموت شلومو” با شهرک “بسغات زئیو” را تا

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه القدس العربی نوشت، طرح احداث یک محله شهرک نشین را رئیس این کمیته امضا کرده که قرار است در دو قطعه زمین مجزا در دو طرف خیابان الالتفافی شماره شش در شهرک بیت حنینا در شمال قدس اشغالی ساخته شود.

خیابان الالتفافی شهرک “رموت شلومو” با شهرک “بسغات زئیو” را تا شهر تل‌آویو به یکدیگر متصل می‌کند و واحدهای مسکونی شامل شش ساختمان پنج طبقه خواهند بود.

طرح مذکور کمیته برنامه ریزی و عمران رژیم صهیونیستی در کنار  احداث ۵۶ واحد مسکونی شامل احداث یک خیابان جدید از شرق به غرب به سمت پارک جدیدی است که نزدیک محله بیت حنینا احداث شده است.

براساس گزارشی پیرامون شهرک سازی که مرکز “الحریه نیوز” منتشر کرده، قرار است این محله جدید در مرز بین دو روستای شعفاط و بیت حنینا در امتداد خیابانی که در حال حاضر از شهرک “رموت شلومو” به این دو روستا منتهی می‌شود، ساخته شود.

طبق این گزارش، این پروژه ۲۶ دونم از مساحت اراضی مصادره شده در قدس اشغالی را شامل می‌شود. بلدوزرهای اشغالگر شبانه روز مشغول کار هستند تا شهرک “رموت شلومو” بالای روستای شعفاط را به دو شهرک “سعاف زئیو” و “تپه فرانسوی” متصل کنند.

شهر قدس هدفی برای اشغالگری و شهرک سازی است و مجموعه بزرگی از شهرک‌ها و واحدهای شهرک نشینی در مساحت گسترده‌ای از خاک این شهر با هدف تغییر ماهیت آن ساخته شده است.

حسن بریجیه، مدیر دفتر “هیئت مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک سازی” در بیت لحم گفت، اشغالگران با آغاز ساخت واحدهای مسکونی در شرق شهرک صهیونیست نشین “نوکادیم” واقع در اراضی شهرک تقوع و روستای “بیت تعمر” در مجاور آن موافقت کرده‌اند.

رژیم اشغالگر طی هفته‌های گذشته طرح‌هایی برای ساخت هزاران واحد جدید مسکونی در اراضی فلسطینی در بیت لحم تصویب کرده، سیاست رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی در پی توافقات برخی رژیم‌های عربی برای عادی سازی روابط با این رژیم تشدید شده است.

این در حالی است که شهرداری اسرائیل در قدس اشغالی امروز یک ساختمان در حال ساخت در اردوگاه آوارگان فلسطینی شعفاط در شمال قدس شرقی را به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کرد.

شاهدان عینی گفتند، تعداد زیادی نیروی پلیس اشغالگر قبل از ورود بلدوزرها برای تخریب این ساختمان به اردوگاه مذکور یورش بردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =