کد خبر : 235132
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۵۷
-

موافقت کمیته بین المللی پارالمپیک با میزبانی ایران از مسابقات پارااسکی

موافقت کمیته بین المللی پارالمپیک با میزبانی ایران از مسابقات پارااسکی

به گزارش قائم آنلاین، عیسی ساوه شمشکی در گفت و گو ، اظهار کرد: برای میزبانی مسابقات پارااسکی در ایران چند ماه پیش پیشنهاد خود را به کمیته بین المللی پارالمپیک ارائه کرده بودیم که مورد موافقت قرار گرفت. این مسابقات از نیمه دوم آذر در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی در پیست دیزین

به گزارش قائم آنلاین، عیسی ساوه شمشکی در گفت و گو ، اظهار کرد: برای میزبانی مسابقات پارااسکی در ایران چند ماه پیش پیشنهاد خود را به کمیته بین المللی پارالمپیک ارائه کرده بودیم که مورد موافقت قرار گرفت. این مسابقات از نیمه دوم آذر در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی در پیست دیزین و امامزاده هاشم برگزار و تا دی ماه ادامه خواهد داشت.
وی گفت: با توجه به این که اوایل بهمن مسابقات قهرمانی جهان پارااسکی در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی برای کسب سهمیه المپیک زمستانی در نروژ برگزار می شود، سعی ما بر این است که یک ماه قبل از شروع این مسابقات ورزشکاران برتر خود را در تورنمنت بین المللی که در ایران برگزار می شود، شناسایی و برای کسب سهمیه عازم نروژ کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم حضور تیم های خارجی در ایران به خاطر بیماری ‌کرونا آیا امکان برگزاری این مسابقات وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: با توجه به این که این مسابقات زیر نظر ناظر فدراسیون جهانی و نماینده IPC برگزار می شود، امتیاز آن برای ورزشکاران شرکت کننده در IPC ثبت می شود، بنابراین حتی اگر تیم های خارجی به خاطر بیماری کرونا از این مسابقات استفبال نکنند، مسابقات به صورت داخلی برگزار می شود و مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک است.
شمشکی در پایان گفت: در حال حاضر تمام ورزشکاران پارااسکی از طریق فضای مجازی تمرینات خود را زیر نظر مربیان خود پیگیری می کنند و با وجود این که به خاطر کرونا و نبود برف پیست ها تعطیل بود، اما اسکی بازان تمرینات خود را از ابتدای سال تا به الان متوقف نکرده اند و در حال آماده سازی خود برای شرکت در مسابقات پیش رو هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 7 =