کد خبر : 234931
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
-

ساخت تله‌فیلم “پای پرواز من” در سوادکوه

ساخت تله‌فیلم “پای پرواز من” در سوادکوه

به گزارش قائم آنلاین، ساخت تله‌فیلم “پای پرواز من” با موضوع شهید مدافع حرم سوادکوه در روستای محل تولد شهید سید‌روح‌الله عمادی آغاز شد. *ارتباط معنایی مختلف وصیت‌نامه شهیدعمادی با سردار سلیمانی سردار عبدالله ملکی  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ما معتقدیم که کمک و مساعدت شهید برای

به گزارش قائم آنلاین، ساخت تله‌فیلم “پای پرواز من” با موضوع شهید مدافع حرم سوادکوه در روستای محل تولد شهید سید‌روح‌الله عمادی آغاز شد.

*ارتباط معنایی مختلف وصیت‌نامه شهیدعمادی با سردار سلیمانی
سردار عبدالله ملکی  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ما معتقدیم که کمک و مساعدت شهید برای آغاز و اتمام اثر هنری همراه این گروه است، افزود: با نگاهی به وصیت نامه شهید مدافع سید‌روح‌الله عمادی به نکات و برجستگی‌های عمیقی می‌رسیم.
وی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهید سید‌روح‌الله عمادی اگفت: “شهید‌شدن آسان تر از زنده ماندن است و این را اهل معنا درک می‌کنند” و “دعا کنید تا شهید باشیم و نه شهید شویم و تا شهید نباشیم شهید نمی‌شویم” که این مطالب ارتباط معنایی مختلفی با سردار سلیمانی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تاکید کرد: هر کاری که از دست ما ساخته است باید برای معرفی شهدا انجام دهیم.
این مسئول خواستار همکاری مردم، اهالی روستا و مدیران برای ساخت تله‌فیلم «پای پرواز من» شد و گفت: برخی از بازیگران معروف مبلغی دریافت نمی کنند و برخی دیگر مبالغ اندک می‌گیرند که جای تقدیر دارد.
* انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان
حسین سحر‌خیز، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر که سابقه داوری و کارشناسی جشنواره‌های تئاتر فجر را در کارنامه خود دارد طی گفت‌و‌گویی اظهار کرد: وقتی متوجه شدم که نقش درباره یکی از شهدای حرم است برایم فرق کرد و متوجه شدم که طرح با مشکل مالی روبرو است و خیلی از همکاران سعی کردند تعامل کنند و من در حد توان سعی کردم همکاری کنم.
وی که سابقه بازی در فیلم‌های قلاده‌های طلا، کارناوال مرگ، دوئل، شب‌های تهران، اسکادران عشق و در سرزمین دیگر را در کارنامه خود دارد، گفت: نقش پدر «سلمان» که دوست شهید سید‌روح الله عمادی است که هم‌زمان در جبهه هستند و پسرم دکتر بدون‌مرز است که در سوریه است ومفقودالاثر است و بعد پیدا می‌شود و حافظه‌اش را از دست داد.

بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر به میزان استفاده از هنر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: تلاش از طرف سینماگران و صدا و سیما زیاد بود تا حق مطلب را درباره دفاع مقدس انجام دهند اما موضوع دفاع مقدس آنقدر عظیم است که نیاز به تلاش بیشتری دارد.
سحرخیز افزود: باید برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کرد و خودم به عنوان رزمنده در جبهه‌ها حضور داشتم و شهادت رزمندگان را دیدم.
بازیگر نقش پدر «سلمان» در تله‌فیلم «پای پرواز من»  در پایان گفت: اخلاص رزمندگان را که جانشان به عنوان باارزش‌ترین دارایی هر فرد را برای راه مقدس فدا کردند و از مدیران انتظار دارم اهمیت موضوع را درک کنند و شهدا باید معرفی شوند و امکانات لازم در اختیار این پروژه قرار گیرد.

*حضور ۶ بازیگر اصلی و حدود ۱۰ بازیگر بومی برای تله‌فیلم “پای پرواز من”

محسن نجفی، کارگردان تله‌فیلم “پای پرواز من” طی گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه مسیر فیلم‌های و فعالیت‌های هنری وی با موضوع دفاع مقدس است، گفت: در روز اکران فیلم “پاهای خردمند”، تصمیم گرفتم تا فیلم شهید سید‌روح‌الله عمادی را بسازم.
وی با بیان اینکه پیش‌تولید فیلم، یک سال و نیم طول کشید، افزود: متولی کار حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است و از خانواده شهید،سپاه ناحیه سوادکوه، شهرداری و شورای شهر زیراب و شورا اسلامی، دهیار و اهالی روستای پاشاکلا زادگاه شهید عمادی و رئیس دانشگاه بهشتی زیراب تشکر می‌کنم.

این کارگردان سوادکوهی از حضور ساناز سماواتی در نقش “سلیمه”، دریا مرادی در نقش “چشمه”همسر شهید، احمد خواجه‌وند در نقش “ادریس” و حسین سحرخیز در نقش پدر “دکتر سلمان” در تله‌فیلم “پای پرواز من”  خبر داد و اظهار کرد: برای گزینه پدر “سلمان” با جعفر دهقان، حسین سحر‌خیز، مهدی فقیهی و بازیگران دیگر صحبت کردیم و با حسین سحر‌خیز به توافق رسیدیم.
نجفی از حضور ۶ بازیگر اصلی و حدود ۱۰ بازیگر بومی برای تله‌فیلم “پای پرواز من” خبر داد و با بیان اینکه از برادر شهید، پسر شهید، مادر و پدر شهید در این فیلم استفاده می‌شود و کار نئورئال است، خاطرنشان کرد: از عواملی از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر استفاده کردیم و بر طبق دفترچه طرح این فیلم حدود ۹۰ دقیقه‌ و در قالب فیلم بلند است.
وی در پایان با اشاره به اینکه طرح ساخت تله‌فیلم «پای پرواز من» با مشکل مالی مواجه هست و نیاز به همکاری ادارات و نهاد‌ها دارد، گفت: سوادکوه موقعیت و مکان‌های خوبی برای ساخت فیلم‌های مختلف دارد و مورد استقبال فعالان سینمایی است.
به گزارش بلاغ، شهیدمدافع حرم سید‌روح‌الله عمادی متولد ۱۳۵۹ در روستای پاشاکلای بخش زیراب شهرستان سوادکوه است که در سومین اعزامش به سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) در روز جمعه اول آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ مصادف با تاسوعای حسینی سال ۱۴۳۷ هجری قمری و طی «عملیات محرم» در شهر حلب به شهادت رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =