کد خبر : 234947
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
-

تدابیر ۲ دانشگاه برتر آمریکایی در مواجهه با کووید-۱۹

تدابیر ۲ دانشگاه برتر آمریکایی در مواجهه با کووید-۱۹

به گزارش قائم آنلاین، با درگیری بیش از هشت میلیون نفر در آمریکا به “کووید-۱۹”، بسیاری از موسسات آموزش عالی نیز برای مهار شیوع کروناویروس در دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند. با گذشت یک هفته از برگزای کلاس‌های حضوری، دانشگاه “کارولینای شمالی” به سمت یادگیری از راه دور رفت. دانشگاه “جیمز مدیسون” نیز هنگامی‌که تعداد دانشجویان زیاد

به گزارش قائم آنلاین، با درگیری بیش از هشت میلیون نفر در آمریکا به “کووید-۱۹”، بسیاری از موسسات آموزش عالی نیز برای مهار شیوع کروناویروس در دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند.

با گذشت یک هفته از برگزای کلاس‌های حضوری، دانشگاه “کارولینای شمالی” به سمت یادگیری از راه دور رفت. دانشگاه “جیمز مدیسون” نیز هنگامی‌که تعداد دانشجویان زیاد می‌شود، دانشگاه را تعطیل می‌کند.

با وجود این عدم اطمینان در برنامه‌ریزی‌ها، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد توانسته‌اند تاکنون شیوع “کووید-۱۹” در دانشگاه را با موفقیت کاهش دهند.

ایان وایتز معاون آموزشی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه “ام‌آی‌تی” گفت: این موفقیت بیشتر به دلیل دستورالعمل‌های دقیق موسسه است که شامل تعداد کمتر دانشجویان در نیمسال جاری می‌شود.

بنابر اعلام دانشگاه ام‌آی‌تی، میزان ابتلا به کووید-۱۹ در این دانشگاه ۰/۲ درصد بوده است. طی هفت روز گذشته منتهی به ۱۸ اکتبر ، این دانشگاه ۱۵ هزار و ۴۵۳ تست کرونا انجام داده است که تنها سه تست مثبت اعلام شده است.

از ۱۶ اوت سال جاری، دانشگاه ام‌آی‌تی ۶۱ مورد مبتلا از میان ۱۳۰ هزار و ۶۰۰ تست داشته است.

دانشگاه “هاروارد” نیز فقط به ۴۰ درصد از دانشجویان دوره کارشناسی اجازه ورود به محوطه دانشگاه را داده است.

میزان نرخ مثبت مبتلا در این دانشگاه نیز ۰/۸ درصد بوده است. طی هفته منتهی به ۱۸ اکتبر، از میان ۱۶ هزار و ۲۸۰ تست دریافت شده از دانشجویان، تست ۱۳ نفر مثبت شده است.

از تاریخ یک ژوئن سال جاری، دانشگاه هاروارد ۷۶ مورد مثبت مبتلا در میان دانشجویان و کارمندان خود داشته است.تعداد تست‌های دریافت شده هم ۱۲۷ هزار و ۸۶۳ مورد بوده است.

دانشگاه ام‌آی‌تی برای آغاز ترم پاییز به همه دانشجویان دوره کارشناسی خود اعلام کرد که باید از تاریخ ۲۹ اوت تا هفتم سپتامبر هنگام گذراندن کلاس‌های آنلاین خود را قرنطینه کنند.

هنگامی‌ که دانشجویان برای اولین بار وارد دانشگاه شدند، بلافاصله مورد آزمایش قرار گرفتند و سپس به آنها اعلام شد در سالن‌های اقامت خود قرنطینه شوند.

به گفته معاون آموزشی این دانشگاه، از آنجا که دانشجویان از مناطق مختلف به دانشگاه بازمی‌گردند، انجام قرنطینه امری ضروری بود.

دانشگاه ام‌آی‌تی‌ به عنوان بخشی از برنامه بازگشایی دانشگاه، یک تیم نظارت و یک تیم تصمیم‌گیری در شرایط پاندمی کووید-۱۹ ایجاد کرد.

این دو تیم برای ایجاد آگاهی از هر آنچه که در دانشگاه اتفاق می‌افتد، و پیشگیری از مشکلات قابل پیش‌بینی تشکیل شدند.

دانشگاه ام‌آی‌تی گفته که هدف اصلی ما این است بدانیم ویروس کجاست. چرا که سلامت و ایمنی دانشجویان اولویت ماست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − یک =